Eline sağlık mehmet civan abim
Savunma Sanayi ve Havacılık
-
-
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. F-4 (BABA) PHANTOM
McDonnell Douglas F-4 Phantom II Amerikan McDonnell Douglas Corporation tarafından üretilen çok amaçlı avcı-bombardıman uçağıdır.Yapımına ilk kez 1961'de başlanmıştır. 1996 yılına kadar Amerikan Ordusu tarafından aktif hizmette kullanılmıştır
F-4 Vietnam Savaşı sırasında Amerikan ordusu tarafından sığınakları ve köyleri napalm bombaları ile yakmak ve de havadan destek vermek için kullanılmıştır.
Muadili ise Mig-21'dir
Türkiye ilk olarak “Peace Diamond I”(Barış Pırlantası I) projesi ile 40 adet F-4E sipariş etmiş ve uçaklar 1974 yılında Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmeye başlanmıştır.
Türkiye’nin 1991 yılında ABD’yi Körfez Savaşı’nda desteklemesi sebebiyle “Peace Diamond VI” ile hizmetten çıkmış 40 adet F-4E daha teslim edilmiştir. ABD'nin elinde uluslararası satış taleplerini karşılayacak yeterli RF-4 olmadığından 1992–1994 yılları arasında da Alman Hava Kuvvetleri’den emekliye ayrılan 32 adet RF-4E Türkiye’ye hibe edilmiştir.
Aktif kullanan çok az ülkeden birisiyiz yerine F-35'ler alınacaktı ancak alamadığımız için kullanmaya devam ediyoruz
-
Türk İHA'ları için Ormaniçi Gözetleme Radarı konsepti
EHRS D. Başkanı Ahmet Akyol: “Biz FOPRAD (Ormaniçi Gözetleme Radarı) diye adlandırdığımız bitki örtüsü altı görüntüleyebilen radarımızın kara versiyonunu zaten envantere almıştık, İHA’larımızdan da bu yeteneği kullanmak üzere çalışmaları başlattık. Önümüzdeki dönem İHA üzerinden bitki örtüsü altı FOPRAD konseptini Türk Silahlı Kuvvetlerine kazandırmayı düşünüyoruz. Bununla ilgili çalışmaları başlattık.
Radarların İHA konseptinde kullanımı da önemli bir güç çarpanı olacak. Havadan Erken İhbar Kontrol Uçağı konseptimiz var malum kullandığımız, bu konseptlerin bile önümüzdeki dönem İHA’larla kullanılabilmesi konusunu da arkadaşlarla tartışıyoruz, Türk Silahlı Kuvvetleri ile bunun üzerinde de çalışıyoruz bu da onlardan biri.” ifadelerine yer verdi.Ormanda saklanan teröristleri bulmak için yapılan bir proje galiba.
-
TSK'ya elektronik harp için yeni İHA konsepti: İHASOJ
EHRS D. Başkanı Ahmet Akyol: "Şu anda Ağ destekli harp konseptinde tüm elektronik harp sistemlerinin birlikte çalışabilmesi temel politikalarımız arasında. Türkiye olarak İHA teknolojisinde dünyanın en önde gelen ülkelerinden biriyiz. Biz önümüzdeki dönem KARASOJ ve HAVASOJ konseptinin yanına İHASOJ konseptini de eklemek üzere çalışmaları başlattık."
-
- Resmi Gönderi
taiwan f-16 modernizayson ve yeni f-16v alimi
Tayvan Hava Kuvvetleri Komutanı Huang Chih-wei 141 adet F-16A/B savaş uçağının 42 adedini düşmanları daha erken tespit edebilen ve daha uzun angajman menziline sahip olan F-16V varyantına yükselttiklerini açıkladı. toplamda 141 adet savaş uçağı modernize edilecek. Modernizasyon programı, Lockheed Martin desteğiyle Tayvan’ın yerli AIDC firması tarafından yapılıyor.
Programın 2023’te bitmesi planlanıyor. Modernizasyon kapsamında görev bilgisayarı, uçak gövdesi, kokpit ekipmanları ve elektronik harp sistemi modernize edildi. Savaş uçaklarına ek olarak Northrop Grumman’ın (APG-83) APG-83 SABR AESA radarı (Aktif Faz Dizinli Radar) eklendi. Modernizasyon programının toplam maliyetinin 3.7 milyar dolar olduğu belirtildi.
ve bunlarin uzerine:
Tayvan 2019 yılında 66 adet F-16V savaş uçağı sipariş etti. Bahse konu tedarik nedeni ise Zhi-Hang Hava Üssü’nde bulunan F-5 filosunu hizmet dışı bırakıp, yerine F-16V alarak bölgedeki Çin gemilerine ve diğer tehditlere karşı savunmayı güçlendirmek. Tayvan Ordusu, potansiyel F-16V alımını incelemeye başlamıştı ve Ulusal Savunma Bakanlığı ABD’den olası bir teklif talep etmeyi umduğunu bildirmişti. Akabinde ise ABD 66 adetlik F-16V satışına onay vermişti. ABD, F-16V’nin Tayvan tarafından lisans altı üretimine uygun gözle bakıyor ve Tayvan’ın sanayi ve istihdam alanında gelişmesi adına bir fırsat gözüyle bakılıyor.
F-16V (Viper veya Block-70) Özellikleri
- Whitney F100-PW-229 veya General Electric F110-GE-129 turbofan motoruyla maksimum 2 mach hıza çıkabiliyor.
- 4. nesil savaş uçakları arasında en gelişmiş teknolojiye sahip.
- AIM-9 Sidewinder, Magic II ve ASRAAM kısa menzil hava-hava füzelerini, AIM-7, Sky Flash ve AIM-120 orta menzil hava-hava füzelerini, uzun menzilli AIM-9X, Python IV, AIM-132 ASRAAM ve IRIS-T gibi hava-hava füzeleri kullanabiliyor.
- Daha gelişmiş AESA radarına sahip.
- Tam yüklü olarak yaklaşık 9G’ye dayanabiliyor.
- Sniper ATP gelişmiş hedefleme poduna sahip.
- Hassas GPS ve Navigasyon sistemleri mevcut.
- Otomatik zemin çarpışma önleme sistemine sahip.
F-16V (Viper veya Block-70) Teknik Özellikleri
kaynak:defenceturk/suleyman
Uzunluk 49.3 ft / 15.027 m Yükseklik 16.7 ft / 5.090 m Hız 1,500 mph (Mach 2+) Kanat Genişliği 31.0 ft / 9.449 m Boş Ağırlık 20,300 lb / 9,207 kg Motor İtiş Sınıfı 29,000 lb / 13,000 kg Azami TOGW (Brüt Kalkış Ağırlığı) 48,000 lb / 21,772 kg bence en dogrusunu yapmislar. ilk alim modernizasyon ve isletim maliyetleri daha yari omur modernizasyonuna gelmeden birim maliyeti 200m dolardan fazla olan f-35 yerine bizimde bu milyarlarca dolari kendi ucagimiz mmu ve yaninda bir cok projeye ve alt sisteme gerek arge gerek uretim yatirimlarimlari icin aktarmak daha mantikli ve sanayimiz olsun ekonomimiz olsun bir cok alanda kazanim saglayacaktir. ki ilk 30 adet block-30 lar modernizasyona alindi. ve aselsan havelsan roketsan vb.. bir cok sirketimiz ile kendi imkanlarimizla sanayimizle yan sanayimizle yapiyoruz bunu. evet bazi parcalari amerikadan temin edicez fakat bunu uretemedigimizden degil. zaman ve performans acisindan daha mantikli oldugu icin. amerikayi tekrar kesfetmeye gerek yok. zaten daha ust teknoloji olan f-35 in govde ve ana iskeletinde bir cok kurulusumuz uretime devam ediyor suan. bu teknolojiyi mmu ya aktaricaklar.
yukarida liste edilen gorev bilgisisayari, aesa radari, elektornik sensorler, hedefleme podu, Müşterek kaska monteli nişangah sistemi gibi bir cok kritik sitemi asagi yukari kendimiz uretip programlayabiliyoruz.
-
İsmail Demir: Avrupa'dan bir ülke MİLGEM korvetleriyle ilgileniyor
Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Gazeteci Hakan Çelik’e verdiği röportajda Avrupa’dan bir ülkenin MİLGEM gemileriyle ilgilendiğini söyledi.
?Ukrayna, Türkiye'den Ada sınıfı korvet tedarik edecek.
?Pakistan Donanması’nın MİLGEM Korvetlerinin inşa faaliyetleri devam ediyor.
-
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. F-16 Fighting Falcon , çok amaçlı, tek jet motorlu savaş uçağı. General Dynamics şirketi tarafından, ABD Hava Kuvvetleri için geliştirilmiştir. Hafif avcı uçağı olarak tasarlanmış olmasına rağmen birçok başka amaç için de kullanılmakta olan avcı uçağıdır. Geniş kullanım alanı ve olağanüstü manevra kabiliyetiyle birçok ülkeye ihraç edilmiştir. Faal olarak çeşitli ülkeler tarafından kullanılmaktadır.F-16 it dalaşı için sayısız yenileştirmeye girmiş. Ayrıca 9G'ye dayanabilen ilk avcı uçağıdır. Türk Hava Kuvvetleri'nde C ve D serisi kullanılmaktadır. C serisi tamamen av ve bombardıman görevleri için imal edilmiştir. D serisi ise av ve bombardıman görevleri yanında eğitim amacıyla da kullanılmaktadır.
Türkiye'nin F-16 macerası 1980'lerin başında Hava Kuvvetlerinde bulunan av/önleme görevlerinde kullanılan Lockheed F-104 Starfighter ve Northrop F-5 Freedom Fighter'ların değiştirilmesi amacıyla başlamış ve günümüzde de devam etmektedir.1987 yılının 14 Ekim’inde test pilotu Şener Koltuk tarafından TAI tesislerinde montajı gerçekleştirilen ilk F-16 uçuşunu yaptı. Öncel Barış-I Programı kapsamında sipariş edilen 160 uçaktan 34 tanesi F-16C Block 30, 8 tanesi F-16D Block 30, 102 tane F-16C Block 40 ve 15 tane F-16D Block 40'dır ve bu uçaklardan 154 tanesinin montajı TAI tesislerinde yapılmıştır.
-
- Resmi Gönderi
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. F-16 Fighting Falcon , çok amaçlı, tek jet motorlu savaş uçağı. General Dynamics şirketi tarafından, ABD Hava Kuvvetleri için geliştirilmiştir. Hafif avcı uçağı olarak tasarlanmış olmasına rağmen birçok başka amaç için de kullanılmakta olan avcı uçağıdır. Geniş kullanım alanı ve olağanüstü manevra kabiliyetiyle birçok ülkeye ihraç edilmiştir. Faal olarak çeşitli ülkeler tarafından kullanılmaktadır.F-16 it dalaşı için sayısız yenileştirmeye girmiş. Ayrıca 9G'ye dayanabilen ilk avcı uçağıdır. Türk Hava Kuvvetleri'nde C ve D serisi kullanılmaktadır. C serisi tamamen av ve bombardıman görevleri için imal edilmiştir. D serisi ise av ve bombardıman görevleri yanında eğitim amacıyla da kullanılmaktadır.
Türkiye'nin F-16 macerası 1980'lerin başında Hava Kuvvetlerinde bulunan av/önleme görevlerinde kullanılan Lockheed F-104 Starfighter ve Northrop F-5 Freedom Fighter'ların değiştirilmesi amacıyla başlamış ve günümüzde de devam etmektedir.1987 yılının 14 Ekim’inde test pilotu Şener Koltuk tarafından TAI tesislerinde montajı gerçekleştirilen ilk F-16 uçuşunu yaptı. Öncel Barış-I Programı kapsamında sipariş edilen 160 uçaktan 34 tanesi F-16C Block 30, 8 tanesi F-16D Block 30, 102 tane F-16C Block 40 ve 15 tane F-16D Block 40'dır ve bu uçaklardan 154 tanesinin montajı TAI tesislerinde yapılmıştır.
1992 yılına gelindiğinde, 1991 yılında yaşanan Körfez Savaşı’nda koalisyon güçlerine hava üslerimizi açmamız dolayısıyla Suudi Arabistan ve Kuveyt’in sponsorluğunda “Öncel II” isimli yeni bir F-16 projesine start verildi. Öncel II kapsamında yeni nesil Block 50 konfigürasyonunda 80 adet F-16 daha TAI tesislerinde üretilecekti. 1995 yılına gelindiğinde tamamlanmış olan Öncel I projesi ile tecrübe kazanan TAI, Öncel II projesinde de gelişimine devam etti ve gövde üzerinde %80’lere varan yerlilik oranına sahip F-16’lar imal etti. Proje kapsamında son uçak 2000 yılında envantere dahil oldu ve Öncel II projesi de büyük bir başarıyla tamamlanmış oldu.
Bu arada hemen hemen aynı anda Türkiye, ABD ve Mısır ülkeleri arasında yeni bir anlaşma daha imzalandı. Mısır ABD’den 46 adet F-16 satın almak istemiş, üretimin ise Türkiye’de yapılması kararlaştırılmıştı. Bu kapsamda 1993-1995 yılları arasında TAI’de Mısır Hava Kuvvetleri için 46 adet F-16 uçağı daha üretilmiştir.
Yaklaşık 12 yıl süren 3 ayrı projede Türk Hava Kuvvetleri için toplam 232 adet, Mısır Hava Kuvvetleri için ise 46 adet olmak üzere TAI tesislerinde toplam 278 adet F-16 savaş uçağı imal edilmiştir. İmal edilen 278 adet F-16 sayesinde TAI firması da oldukça büyük gelişim sağlamış, hatta uçaklar henüz üretim hattındayken bile süreç oldukça başarılı şekilde idare edilmiştir. Öyle ki 12 yılda yapılan 278 adet F-16 üretiminde 29 adet uçak “Sıfır Hatalı”, 3 adet uçak ise “Mükemmel” olarak nitelendirilmektedir. Kısaca açıklamak gerekirse, sıfır hatalı uçak; Türk Hava Kuvvetleri’ne yapılacak teslimlerden önce yapılan testlerde bir hata ile karşılaşılmaması ile elde edilen bir niteliktir. Mükemmel uçak ise hem TAI, hem Türk Hava Kuvvetleri hem de ABD Hava Kuvvetleri’nin yaptığı test uçuşlarında en ufak bir hata içermeyen uçaklar için kullanılır. Dünya üzerinde üretilen toplam 3000’den fazla F-16 savaş uçağının yalnızca 9 adedi mükemmel olarak addedilmektedir.
kaynak:SavunmaSanayiST/haber kaynagi
-
mehmet civan çok teşekkürler galiba F-16 tüm operasyon türlerini uygulayabilen bir uçaktı bu yüzden benim favori uçağımdır
Hatta Biden yönetimi F-35 projesini bir süre durdurup (Yüksek maliyetinden dolayı) onun yerine geliştirilmiş bir yeni nesil F-16 üretecek bile deniyor. Gerçekten çok mükemmel bir uçak.
-
- Resmi Gönderi
mehmet civan çok teşekkürler galiba F-16 tüm operasyon türlerini uygulayabilen bir uçaktı bu yüzden benim favori uçağımdır
Hatta Biden yönetimi F-35 projesini bir süre durdurup (Yüksek maliyetinden dolayı) onun yerine geliştirilmiş bir yeni nesil F-16 üretecek bile deniyor. Gerçekten çok mükemmel bir uçak.
benim icinde oyle.
tek motorlu oldugu icin safkan olmasada aslinda hava ustunluk ucagidir. bizim natodaki misyonumuz ise f-16 lar ile yakin hava destegi dir. suana kadar uretilmis en iyi fiyat performans ucagi. cok uzun bir hikayesi var okuyanlarin sklmamasi amaci ile kisa kisa atariz buraya. ileride oncel IV, CCIP ve block50+ takviyeleri. kanat alti yakit tanki ilavesi ile harekat yari capi genislemesi, genis capli gece harekati yapabilen
ilk 3 ulkeden biri olmamiz gibi konularada deginiriz.
-
Ben uzun uzun yazmıştım da sıkar sizi diye kısaltılmış hâlini yazdım cidden uzun bir hikayesi var. Yarın bir Rus uçağı yazarım sonra da F-16 hikâyesini yazarım sen de bana unuttuğum yerlerde destek olursun abim
-
- Resmi Gönderi
TSK 10’uncu A400M nakliye uçağını 2022’de teslim alacak
İTÜ Savunma Teknolojileri Kulübü ( SAVTEK ) tarafından gerçekleştirilen “SAVUNMA TEKNOLOJİLERİ GÜNLERİ 2021” etkinliğinde konuşan SSB Uçak Daire Başkanı Abdurrahman Şeref Can, A400M programında Türkiye’nin sipariş ettiği nakliye uçaklarının sonuncusunun 2022’de teslim edileceğini açıkladı. Şeref Can, 2022’de test ve kabul faaliyetlerinin tamamlanmasının ardından 12’nci Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı/Kayseri’ye geleceğini aktardı.
A400M ATLAS stratejik nakliye uçağı projesi programı 1985 yılında başlatılmış, Türkiye’nin katılımı ise 1988 yılında gerçekleşmişti. Almanya, Belçika, Fransa, İngiltere, İspanya ve Türkiye’nin iştirak ettiği proje kapsamında Hava Kuvvetleri Komutanlığı için toplamda 10 adet A400M tedarik edilecek. A400M nakliye uçaklarının ilki 12 Mayıs 2014 tarihinde Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine katılmıştı.
A400M Atlas namı diğer “Koca Yusuf”
A400M bir OCCAR (Ortak Silahlanma İşbirliği Örgütü) projesidir. Türkiye OCCAR üyesi olmayıp proje ortağı ülke konumundadır.
Program Mayıs 2003’te resmi olarak başlatılarak OCCAR’a entegre edildi. Projenin evveliyatı 1980’lere dayanıyor olsa da A400M projesi asıl olarak OCCAR ile birlikte başlamıştır. Katılımcı ülkelerin şu andaki niyeti 170 uçak tedarik etmektir. Ülkeler ve sipariş miktarları şu şekildedir;
Almanya: 53
Fransa: 50
İspanya: 27
İngiltere: 22
Türkiye: 10
Belçika: 7
Lüksemburg: 1
Program üyesi olmayan Malezya ise 4 uçak siparişi vermiştir.
Hepsi NATO üyesi olan sekiz Avrupa ülkesi tarafından başlatılan projede ilk uçuşunu 11 Aralık 2009’da yapan A400M’in ilk üretim uçağı Ağustos 2013’de Fransız Hava Kuvvetlerine teslim edildi ve bir yılın sonunda hizmete girdi. A400M nakliye uçağı son zamanlarda Irak ve Suriye üzerindeki hava operasyonlarında kullanıcı ülkelerce aktif olarak görev alırken; Afganistan, Orta Afrika Cumhuriyeti, Afrika Sahel Bölgesi, Mali ve Orta Doğu’daki Fransa ve Türkiye’nin askeri faaliyetlerinde de operasyonel kullanım gördü. Türkiye’nin Katar ve Somali’deki askeri faaliyetlerinde A400M başat nakliye platformu olarak yer aldı.
Teknik Değerler Kapasite 37 ton Uzunluk 43.8 m Kanat Açıklığı 42.4 m Yükseklik 14.6 m Boş Ağırlık 70 ton Azami Kalkış Ağırlığı 114 ton Motor 4x EPI TP400D6 (11.000 hp) Seyir Hızı 781 km/sa Menzil - 3.300 km (tam yük)
- 4.500 km (30 ton yük)
- 6400 km (20 ton yük)
- 8900 km (yüksüz)
kaynak:defenceturk/Ahmet Alemdar
25 Mar 2021 13:04
ah su ucaktan bi 20 tane daha alabilseydik....!
-
Kargo uçakları savaş anında veya bir operasyon sırasında çok büyük önem taşıyan uçak türüdür. Örnek Libya'ya geçen sene pek çok yardım gönderildi eğer o uçaklar olmasa belki de Libya'da durum çok farklı olurdu.
-
- Resmi Gönderi
suriyede s400 ler konuslu ve israil lighting2 leri bildigim kadariyla flasorsuz sorti yapiyor oralarda. almanyada zaten 2 sene once 100km ustu bir mesafeden radar izini yakaladigini belgeledi natoya +cin in f-35in tum muhendislik calismalari ve belgelerini caldigi iddia edeiliyor ki kopyasini f-35 ile eszamanli uretti. kosovada olmasi lazim f117 yi aydinlatma kullanmadigi halde tek actionda dusurduler ki f-35 i ilk aydinlatmada goreceklerdir. guclu bir aesa radari var.
f-35 in stratejik onemi gorev bilgisayari ve yeni savas konsepti. f-35 in radar izi cok muhim olmasa gerek zaten radara girmeden gorus otesi cok uzun menzilli muhimmatlar kullanicak. tam bir hava ustunluk ucagida deil bu hibrit konsept.
ben cogunun bahane oldugunu dusunuyorum.
yunanistan konusuna gelince. savas kaynak ve uretim meselesidir. yunanistan bu kadar bagimlilikla elindeki stok ile kac gun demiyim hadi kac ay koruyabilir topraklarini tek basina. bi kere savasa hazirlik oranlari yuzde 50 ler seviyesinde bile degil deniz ve havada. karada bir avuc askerleri bir kac alman tanki biraz amerikan top tufegi. yunanistan bu capta bir savasi sevk ve idare edemez bir ikmal hazirligi bile yok. hep kamuoyu kopurtmesi.
bu arada sana karsi tez olarak yazmiyorum katilmak isteyenler olursa kendi fikirlerini yazmalari acisindan on ayak olmaya calisiyorum
F35 Almanyada radara takılma nedeni dost ülke sınırları içinde uçtuğu için radara karşı kullanılması gereken prosedürle uçuş yapılmadığı için radara yakalanmıştı açıklaması yapılmıştı yani aksiyon gerektiren bir durum yok yerdeki hava kontrolleri uçağın hangi rotada konumunu bilmeleri hava trafik akışında olumsuz bir duruma meydan vermek için normal bir uçuş gerçekleştirmiş f35
-
- Resmi Gönderi
F35 Almanyada radara takılma nedeni dost ülke sınırları içinde uçtuğu için radara karşı kullanılması gereken prosedürle uçuş yapılmadığı için radara yakalanmıştı açıklaması yapılmıştı yani aksiyon gerektiren bir durum yok yerdeki hava kontrolleri uçağın hangi rotada konumunu bilmeleri hava trafik akışında olumsuz bir duruma meydan vermek için normal bir uçuş gerçekleştirmiş f35
ArdaAlper artik bir yazarimiz daha var. hosgeldin valden. paylasimlarini ve hatalarimiz var ise yardimci olmani gonulden bekliyoruz.
aksiyon icin f35 degil. f117 nighthawk tan bahsetmistim fuzesini atesledigi an radar izi yakalandi ve vuruldu.
diger bir konu helnsoldt firmasinin TwInvis passive radar i aktif veya aktif faz dizinli radarlardan farkli calisiyor seninde bildigin uzere. evet f35 ler reflektorler ile uctular ama pasif radarlar zaten reflektorlerin yayin yaptigi frekans spektrum unda calismiyor. her ne kadar normal ucus da gerceklestirmis olsalarda pasif radar ucagin tam goruntusunu ve seklini izledi. evet f35 lerin hangi rotadan nasil gelecekleri belliydi fakat buradaki durum geleneksel radarlarin frekansins bandina gore stealth karakterize olan bir ucagin pasive radar a gorunmesi. bu sadece f35 in konusu deil tum stealth karakterli ucaklarin konusu. ve gelecegin konusu.
Hensoldt daha önce pasif radar algılamanın, hedeflenen uçağın radar reflektörleri (Luneburg lensleri) takılı olup olmadığına bakılmaksızın çalıştığını söylemişti. Bu özellikler - F-35 kanatlarının köklerindeki küçük topuzlar - ABD Savunma Bakanlığı tarafından Berlin'e yolculuk vesilesiyle yayınlanan fotoğraflarda görülebilir.
Reflektörler, hava gösterileri gibi dostane görevler sırasında yerel hava trafik yetkilileri tarafından görünür kılmak için genellikle gizli uçağa monte edilir. Hava sahası çatışmasızlık radarlarının çalıştığı frekans bantlarında yapay olarak bir radar kesiti oluştururlar, böylece geleneksel savunma radar sistemleri neyle uğraştıklarını bilirler.
Programa yakın bir kaynağa göre, çıkış yapan F-35'lere takılan Lüneburg lensleri, jetlerin izlenebileceğini kesin kılıyor, bu da reflektörler takılmadan durumun farklı olacağını düşündürüyor.
Lockheed sözcüsü Michael, "F-35, hava gösterileri, feribot uçuşları veya eğitim gibi gizlilik gerektiren operasyonel görevlerde uçmadığında, hava trafik kontrolörlerinin ve diğerlerinin hava sahası güvenliğini yönetmek için uçuşlarını izleyebilmelerini sağlıyor," Friedman, Defense News'e bir açıklamada bulundu. "Hava Kuvvetleri, F-35'lerin Berlin Air Show'daki katılımlarıyla ilgili soruları en iyi şekilde ele alabilir."
Hensoldt, pasif radar tespitinin farklı bir spektrumda çalıştığını ve reflektörlerin varlığını (veya yokluğunu) alakasız hale getirdiğini savunuyor. Layman'ın terimleriyle, pasif radar, bir jetin gövdesindeki daha küçük, açısal özelliklerle tetiklenmesine karşın, uçakların tüm fiziksel şeklini izler.
Gizli konuşuyor
Hensoldt'un iddiası ne olursa olsun, Alman ordusu, hava savunması da dahil olmak üzere gelecekteki yetenekler için gelişmekte olan bir teknoloji anahtarı olarak pasif radarı benimsedi. bu yılın başlarında ülkenin Hava Kuvvetlerinin pasif algılama için resmi bir satın alma yolu oluşturma sürecinde olduğunu bildirdi.
-