Savunma Sanayi ve Havacılık

  • Pentagon'dan Pasifik'te Çin'i caydırmak için 27 milyar dolarlık plan


    Pentagon, Kongre’ye önümüzdeki 6 yıl içinde Çin’i caydırmak adına Pasifik bölgesindeki kabiliyetlerini güçlendirmek için 27 milyar dolardan fazla harcama yapmayı öngören bir plan sundu.
    Şu anda Pasifik Caydırıcılık Girişimi veya PDI olarak bilinen bu genişlemede en önemli faktör; kara tabanlı seyir, balistik ve hipersonik füzeler de dahil olmak üzere ileri konuşlandırılmış uzun menzilli silah sistemlerinin kurulması.
    Daha kabiliyetli füze savunmalarının yanı sıra yeni uzay tabanlı ve karasal sensörler eklemek ve bunları desteklemek için gereken hava alanlarına, limanlara ve diğer tesislere erişim sağlamanın yollarını bulmak hedefler arasındadır.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Rus MiG-31 savaş uçakları ilk kez Kuzey Kutup bölgesinde uçtu
    Rus Deniz Kuvvetlerine ait 2 adet MiG-31 savaş uçağının Kuzey Kutup bölgesinde uçuş gerçekleştirdiğini bildirdi. MiG-31’lerin tarihinde bir ilk olduğu belirtilen bahse konu uçuş sırasında uçaklara havada yakıt ikmalinin de yapıldığı belirtildi.

    MİG-31'i merak ediyorsan ??

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • MİG-31 FOXHOUND

    MiG-31, Mikoyan Gurevich tarafından 1975'te geliştirilen iki kişilik, iki motorlu yüksek irtifa önleme uçağı olan Mig-25'in geliştirilmiş türevidir. Asıl görevi nükleer füzeler, casus uçaklar ve bombardıman uçaklarını önlemek ya da imha etmektir.

    Mig 31, Dünya'nın mekanik olarak en yüksek performanslı hava üstünlük uçaklarından biridir. Çok yüksek hıza ve çok iyi manevra kabiliyetine sahiptir ancak üretimden kaynaklanan hatalar nedeniyle görevini Sukhoi SU-27'ye kaptırmıştır. Batı'da onun benzeri yoktur. Uçakta 200 km menzile sahip Zaslon radarı kullanılmaktadır. Son yıllarda modernize edilerek yer saldırı özelliği de kazanan MiG-31, modern uçuş sistemleri ve renkli ekranlı kokpite sahiptir. MiG-31, MiG-25 dizaynı esas alınarak geliştirilmiş bir uçaktır. Ana görevi yüksek irtifada keşif ve saldırı önlemedir. İlk prototipi 1975'te uçmuş, seri imalatına ise 1978’de başlanmıştır. 1983'ten itibaren Sovyetler Birliği Hava Kuvvetleri’nde göreve girmeye ve MiG-25’lerin yerini almaya başlamışlardır. 200 km menzilli “Zaslon” radarı ile 4 MiG-31’in 800 ila 900 km’lik bir cepheyi kontrol altında tutabilmesi özelliklerinden biridir. Hava komuta merkezi olarak avcı uçaklarını da yönlendirebilme yeteneğine sahiptir. NATO kod adı “Foxhound”dur

    • Uzunluk: 21,5 metre
    • Yükseklik: 6,60 metre
    • Kanat açıklığı: 14,02 metre
    • Ağırlığı:41,000 kg
    • Servis tabanı: 20,700 metre
    • Hızı:3,03 Mach
    • Motor:2× Soloviev D-30F6 afterburning turbofans
    • Motorun İtiş Gücü : 152 kN
    • En Yüksek Hız: 3.000 km/sa

    Harici İçerik youtu.be
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • MMU TFX

    MMU TFX

    TUSAŞ MMU (Milli Muharip Uçak) veya TAI TF-X (Turkish Fighter X), TUSAŞ tarafından geliştirilen ve Türkiye'nin 2020'li yıllarda seri üretim aşamasına getirmeyi planladığı beşinci nesil jet muharip uçak projesidir.

    MMU (TF-X

    Türü:Çok amaçlı avcı uçağı

    Üretici: TUSAŞ

    Tasarımcı:TUSAŞ - BAE Systems
    İlk uçuş:2025-2026 (planlanan)

    Hizmete giriş:2028-2030 (planlanan)

    Hizmetten çıkış:2070 (planlanan)

    Durumu:Geliştirme Aşamasında

    Ana kullanıcı:Türk Hava Kuvvetleri

    Üretim sayısı:250+ (planlanan)

    Program maliyeti:15-20 milyar $ (tahmini)

    Birim maliyeti:100 milyon $ (yaklaşık)

    5. Nesil savaş uçakları sınıfında, sahip olacağı aviyoniklerle ve radar dalgalarını sönümleme özelliğine sahip kompozit malzemelerden üretilecek, radarda düşük görünürlüklü bir gövde tasarımına sahip olması amaçlanan TF-X'in 2011 yılı itibarıyla TUSAŞ tarafından kavramsal tasarım aşaması başlatılmış olup kavramsal tasarım çalışmaları 29 Eylül 2013'te tamamlanmıştır.

    SSK, maliyeti yüksek olmasına karşın, boyu diğerlerinden daha uzun olan, daha fazla silah yükü taşıyabilen, daha yüksek hızlara ve menzile ulaşabilen çift motorlu modelin tercih edilmesi gerektiğini belirtilmiştir.

    Theresa May, Ocak 2017'de Türkiye ziyareti sırasında BAE ve TUSAŞ yetkilileri, BAE'nin uçakları geliştirme konusunda yardım sağlaması için yaklaşık 100 milyon sterlin tutarında bir anlaşma imzalamıştır

    Geliştirme aşaması

    15 Aralık 2010 tarihinde,Türkiye'nin F-16 filosu yerine ve F-35 ile birlikte kullanılacak bir yerli yeni nesil hava-hava muharebe avcı uçağı tasarlamaya, geliştirmeye ve üretmeye karar verdi. 20 milyon dolar TUSAŞ tarafından gerçekleştirilecek 2 yıllık kavramsal tasarım aşaması için tahsis edilmiştir. TUSAŞ yetkilileri, kavramsal tasarım aşaması 2013 yılı sonlarında tamamlanmış olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Geliştirme aşaması bütçesi ve çerçeve onayı için Başbakan'a sunulan bir rapor hazırlanmıştır. TUSAŞ ve TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) savaş uçağı tasarımı, giriş ve gelişme süreçlerini sağlayacaktır. TUSAŞ gövde özelliğine ve diğer bileşenleri geliştirmeye odaklanırken TEI, uçağın motorlarının üretimine odaklanacaktır. Savaş uçağının ne kadara mal olacağını ilgili çalışmalar ortaya çıkaracaktır. Hangi mekanik ve elektronik sistemlerin ekleneceği ve askeri havacılıkta fırsatlar ve zorluklar daha geniş bir perspektifte ele alınacaktır.

    Saab AB ile ortaklık

    13 Mart 2013 tarihinde İsveç'e Türk Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün devlet ziyareti sırasında, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) öngörülen İsveç'in Saab AB şirketi ile bir anlaşma imzaladı:

    Saab AB, Türkiye'nin TF-X programı için teknolojik tasarım yardımı sağlayacaktır.

    TUSAŞ'ın Saab AB'nin savaş uçağı tasarım birimini satın alma seçeneği vardır.

    BAE Systems'in teknolojik yardımı
    Aralık 2015'te, Türkiye'nin Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), ülkenin yeni nesil hava üstünlük savaşçısının tasarımına yardımcı olması için Birleşik Krallık kuruluşu BAE Systems'i seçtiğini açıkladı. Aynı gün Rolls-Royce, Türkiye'ye EJ200 motoru teknoloji transferi ve MMU programı için bir türevinin ortak geliştirilmesi teklifinde bulundu

    Türk Hava Kuvvetleri 2029'den itibaren başlayarak 250 üzeri MMU tedarik etmek ve bir ağ merkezli Hava Kuvvetleri yapısında F-16 Blok 50+, Gelecek Nesil İnsansız Savaş Uçağı, Havadan Stand-Off Jammers ve Boeing 737 AEW & C Barış Kartalı ile bütünleştirmek niyetindedir.[kaynak belirtilmeli] Türkiye çift savaş uçağı filosunu içeren bu ve F-35A'ya sahip olarak 2025 yılında MMU'yu tanıtmayı planlıyor. MMU hava-hava muharebesinde F-35'in zayıflıklarını telafi etmek için tasarlanıyoR

    TUSAŞ ile HAVELSAN işbirliği

    Gömülü eğitim/simülasyon (Embedded Training), eğitim ve bakım simülatörleri ve çeşitli alanlarda verilecek mühendislik desteği (Virtual Test Environment, proje seviyesi yazılım geliştirme ve siber güvenlik) konularında iş birliğine imza atıldı.

    Radar ve algılayıcılar

    ASELSAN, şu anda MMU programı için galyum nitrür (GaN) teknolojisini kullanacak son derece gelişmiş bir AESA radarı geliştirilmesi üzerinde çalışmaktadır.

    Aviyonik ve donanımı

    MMU, ona eşlik eden İHA'lara şifrelenmiş veri bağlantısı aracılığıyla entegre olacaktır.MMU'da büyük olasılıkla Aselsan'ın daha önce geliştirilmiş olan kendi radar uyarı alıcısı (RWR - Radar Warning Receiver), füze uyarı sistemi (MWS - Missile Warning System), lazer uyarı sistemi (LWS - Laser Warning System), yanıltıcı parçacık ve işaret ışığı yönetimi, dağıtım sistemi ve sayısal radyo frekans hafızası (DRFM - Digital Radio Frequency Memory) tabanlı yayın bozma sistemi ile donatılacaktır.

    Uçağın Teknik Özellikleri

    Maksimum irtifa:55.000 ft.

    Maksimum hız:2,200 kilometre (1,367 mi) (1,381 mph, 1,200 kn)

    Maksimum hız:1.8 mach

    Maksimum kalkış ağırlığı:27,216 kilogram (60,00 lb)

    Motor gücü: General Electric F110 GE 129 ( tam bir bilgi yok)

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Savunma bütçesi

    Ukrayna:3 milyar dolar Rusya:66 milyar dolar

    Aktif personel

    Ukrayna:200 000 Rusya:771 000

    Rezerv Personel

    Ukrayna:1 000 000 Rusya:2 000 000

    Askerliğe Uygun Nüfus

    Ukrayna: 11 149 646 Rusya: 34 765 736

    Tank

    Ukrayna:3 973 Rusya:14 557

    Toplam Topçu

    Ukrayna:1 236 Rusya:5 955

    Kendinden Tahrikli Topçu

    Ukrayna: 693 Rusya: 4 032

    Toplam Hava Birimi:

    Ukrayna: 425 Rusya: 4 441

    Avcı Uçağı:

    Ukrayna: 39 Rusya: 751

    Çok amaçlı savaş uçağı:

    Ukrayna: 0 Rusya: 526

    Saldırı Uçağı:

    Ukrayna:25 Rusya: 783

    Helikopter:

    Ukrayna: 243 Rusya: 1 505

    Total Deniz Birimi:

    Ukrayna: 40 Rusya: 314

    Uçak Gemisi:

    Ukrayna: 0 Rusya: 1

    Destroyer:

    Ukrayna: 0 Rusya: 18

    Fırkateyn:

    Ukrayna: 1 Rusya 10

    Korvet:

    Ukrayna: 1 Rusya: 83

    Denizaltı:

    Ukrayna:0 Rusya: 59

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Kopya Uçak J-20 ?

    Kopya Uçak J-20

    Chengdu J-20 , Chengdu Aircraft Industry Group tarafından geliştirilen beşinci nesil çift motorlu hayalet avcı uçağıdır. J-20, ilk uçuşunu 11 Ocak 2011 tarihinde gerçekleştirmiştir ve 2017 yılında hizmete girmiştir. F-22'nin kopyası olduğu düşünülür.

    Mürettebat: 1

    Uzunluk: 20 m

    Kanat Açıklığı: 13 m

    Yükseklik: 4.45 m

    Kanat alanı: 78 m2

    Boş ağırlık: 19,391 kg

    Yüklü ağırlık: 32,092 kg

    Maksimum kalkış ağırlığı: 36,288 kg

    Maksimum hız: 2,100 km/h

    Wing loading: 410 kg/m2

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    • Resmi Gönderi

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    hmmm bu olay bizi ilgilendiriyor iste.... genel olarak zaten korvet ve savunma firkeynlerimizin sayisi artmali. hucumbotlarin da giderek daha da onem kazandigi su donemde neyseki denizalti projelerimiz yuruyor. ben ucak gemisinden yana degilim arkadaslar bizim okyanus otesi planlarimiz olmamali ben askeri sanayiyi sadece savunma olarak goruyorum tabi ileri hudut savunmasi yani anakarimizdan 500-1000 km oteden baslamali fakat bunun icin ucak gemisine ihtiyacimiz yok. bizler somurgeci millet degiliz. muhrip konusunada sicak bakmiyorum. kucuk hizli etkili platformlara ihtiyacimiz var denizde. ucak gemisi yerine az daha malityele 3 adet anadolu lhd insa edilebilir. korumak zorunda oldugumuz bir kibrisimiz var.

    • Resmi Gönderi

    hmmm bu olay bizi ilgilendiriyor iste.... genel olarak zaten korvet ve savunma firkeynlerimizin sayisi artmali. hucumbotlarin da giderek daha da onem kazandigi su donemde neyseki denizalti projelerimiz yuruyor. ben ucak gemisinden yana degilim arkadaslar bizim okyanus otesi planlarimiz olmamali ben askeri sanayiyi sadece savunma olarak goruyorum tabi ileri hudut savunmasi yani anakarimizdan 500-1000 km oteden baslamali fakat bunun icin ucak gemisine ihtiyacimiz yok. bizler somurgeci millet degiliz. muhrip konusunada sicak bakmiyorum. kucuk hizli etkili platformlara ihtiyacimiz var denizde. ucak gemisi yerine az daha malityele 3 adet anadolu lhd insa edilebilir. korumak zorunda oldugumuz bir kibrisimiz var.

    uçak gemisini üretmek ticari anlamda faydalı olur bence

    • Resmi Gönderi

    uçak gemisini üretmek ticari anlamda faydalı olur bence

    dogru soluyosun eren de. ucak gemisini her devlet kendi uretir genel olarak. ucak gemisi cok stratejik bir silah. bazi teknoloji transferleri oluyor misal fransa amerikanin katapult teknolojisini kullaniliyor lakin. ucak gemisisi pek alinip satilan bir sey degildir.

    • Resmi Gönderi

    dogru soluyosun eren de. ucak gemisini her devlet kendi uretir genel olarak. ucak gemisi cok stratejik bir silah. bazi teknoloji transferleri oluyor misal fransa amerikanin katapult teknolojisini kullaniliyor lakin. ucak gemisisi pek alinip satilan bir sey degildir.

    Projesi alınıp satılır

    • Resmi Gönderi

    Projesi alınıp satılır

    eren guzel dusunuyosunda lhd mize koyalim once ucakda sonra yapalim ucak gemisini yahu :) bana sorsan ben yarin baslarimda 1000 muhendis lazim hemen. elimizdeki projelere yetmiyor suan yetismis muhendis bi anda cok yol katettik. bir cok projemizde ekipler degisimli olarak el birligiyle anca yetisiyolar. erken emekli etmeyelim sonra adamlarin basinda sac kalmamis son duyduklarima gore :düşünceli: ama illaki diosan yapalim, yapalim gitsin yahu senimi kiracaz (: fakat anadolu lhd nin (juan carlos class)projesini zaten biz satin aldik. ucak gemisi projesi satmak biraz da iyimser olmazmi sence... bence min 30 sene lazim. ama o zamana kadar kucuk platformlardan onlarca satabiliriz biliyomusun.

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Juan_Carlos_I_(L-61)