Savunma Sanayi ve Havacılık

    • Resmi Gönderi

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    tubitak gurcan okumus her programa cikmaz. hatta bu ilk bile sayilabilir. bir nefes de izledim. cok kaliteli bir yayin oldu tavsiye ederim..

    son bolumde irom dome hakkindaki solediklerini dnlemelisniz. adam resmen iron dome a oyuncak dedi :003:

  • Soğuk Savaşın Canavarı EKRANOPLAN

    Uçan savaş gemisi; Ekranoplan | İstenci

    Ekranoplan, ilk olarak Rusların hazar denizinde hızlı nakliyat yapabilmek amacıyla geliştirilip üretilen, deniz seviyesindeki muazzam kararsız bölgede ( muazzam kararsız bölge : dünya üzerindeki en kararsız bölge hava su arası dır. eğer araç biraz yükselse hava akımından etkilenerek kendisine zarar verir, tersine alçalırsa denize çarpıp parçalanmasına yol açar.) yüksek hızlara ulaşabilen bir kargo aracıdır. Bu araç denizdeki kararsız bölgede 650 Km/h hıza ulaşabilen gemi-hovercraft-uçak melezi bir araçtır. Bilinenlere göre bu araç 1000 den fazla tank mürettebat ve erzak taşımaktadır.

    1920'lerin ortalarına gelindiğinde, "zemin etkisi" olgusunu pilotlar bir açılış işlemi sırasında piste yaklaştığında uçaklar daha verimli hale gelmesi söz konusu olabileceğini iyi biliniyordu. 1934 yılında ABD Ulusal Havacılık Danışma Komitesi kadar konu üzerinde bu noktaya bir araştırma özeti İngilizce tercümesi; "Teknik Memorandumu 771, Uçaklar ve Kalkış ve İniş üzerine Yer Etkisi", yayınladı. Fransız yazar Maurice Le Sueur Bu olguya dayanarak bir öneri eklemişti: "Burada mucitlerin hayal gücü geniş bir alan sunmaktadır. Yer etkisi uçuş için gerekli olan gücü büyük oranlarda azaltır. Yani burada -her zaman yer etkisi bölgesinde kalabilecek bir hava aracı tasarlanmak koşuluyla- aynı anda hem hızlı hem de ekonomik bir uçuş söz konusudur. İlk bakışta böyle bir araç tehlikelidir, çünkü yer etkisinin gözlemlenebileceği irtifada yüzey pürüzlüdür (üstünde çeşitli engeller vardır) ve araca manevra kabiliyeti özgürlüğü sağlamaz. Fakat büyük boyutlu bir hava aracında ve su üstünde bu düşünce denenebilir… " deneysel araçları Az sayıda inşa eden İskandinavya ve Finlandiya'dan hemen önce, İkinci Dünya Savaşı meydana gelmiştir. 1960'ların, teknoloji nedeniyle bağımsız katkıları büyük ölçüde, gelişmeye başlamıştır Rostislav Alexeyev, Sovyetler Birliği ve Alman Alexander Lippisch , Amerika Birleşik Devletleri ile çalıştı. Lippisch bir uçak mühendisi olarak çalıştı, oysa Alexeyev bir gemi tasarımcısı olarak kendisini arka planda tuttu. Alexeyev ve Lippisch etkisi bugün görülen GEV araçlarda hala çok belirgindir.

    Sovyet lideri Nikita Kruscev’in yakın arkadaşı aerodinamik uzmanı Rostislav Alekseyev’in geliştirdiği ve Ekranoplan olarak isimlendirdigi yeni bir tur hava taşıtıdır. Ekranoplan surekli olarak denizin 15-20 metre kadar uzerinde ucuyor, hızlı hareket edebiliyor ve daha az yakıt tuketiyordu. Ayrica, tam olarak havada olmadigi icin hem hava radarlari hem de tam olarak su uzerinde olmadığı icin denizalti radarları tarafından da tespit edilemiyordu. Degisik modelde Ekranoplanlar, Sovyet donanmasi tarafından uzun yıllar asker (ayni anda 400-500 kişi) ve muhimmat (bir seferde yüzlerce ton) tasimak icin kullanildi. Soguk savaşın bitimi ile maliyetleri ve bakımsızlık sonucu proje askıya alındı. Ekranoplanların en büyük handikabı, dalgalı denizlerde ucusunun riskli olmasi.

    Uzmanlar karayollarındaki yük ve yolcu trafiğini denizlere aktaracak hem de bunu ucak süratiyle yapacak olan Ekranoplanların ulaşımda bir devrim yaratacağını ifade ediyor. “yarı ucak yarı gemi” olarak geliştirilen gizli bir askeri projenin kod adı “Proje 903″ dur.

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Live from the Flight Deck on Twitter:

    Mil Mi-26 (Rusça: Миль Ми-26, NATO rapor adı: Halo), izdeliye 90 üretim koduyla üretilen ve Sovyetler Birliği döneminde üretimine başlanan bir Rus ağır nakliye helikopteridir. Hem askeri hem de sivil helikopterler arasında günümüze kadar üretilen en büyük ve en güçlü helikopterdir.

    Mi-26'dan daha ağır olan Mil Mi-12 (prototip adı: Mil V-12) helikopterinin geliştirme aşamasının tamamlanamaması üzerine 1970'lerin başında yeni bir ağır nakliye helikopteri geliştirme projesi başlatılmıştır. İlk etapta Izdeliye 90 ("Project 90")olarak adlandırılan proje, daha sonradan Mi-26 adını almıştır. Bu yeni helikopterde olması beklenen temel özellik, boş ağırlığının, azami kalkış ağırlığının yarısından daha az olmasıdır.[2] Mi-26 helikopteri, OKB-329 Tasarım Bürosu'nun (daha sonradan Mil Moskova Helikopter Fabrikası adını almıştır) kurucusu Marat Tishchenko'nun desteğiyle Mikhail Mil tarafından tasarlanmıştır.

    Askeri ve sivil ihtiyaçlara cevap verebilecek bir ağır nakliye helikopteri olarak geliştirilen Mi-26, görevi devraldığı Mi-6 helikopterinden iki kat daha fazla kabin hacmine ve taşıma kapasitesine sahiptir. Mi-26'nın geliştirilmesinde temel amaç, 13 tonluk amfibi zırhlı personel taşıyıcı ve taşınabilir balistik füze bataryaları gibi askeri ekipmanların, Antonov An-22 ya da Ilyushin Il-76 gibi askeri nakliye uçakları tarafından ana noktalara taşındıktan sonra daha uzak ve ulaşılması zor bölgelere aktarılabilmesidir.

    Mi-26, ilk uçuşunu 14 Aralık 1977'de yaptı. Geliştirme aşaması 1983'te tamamlanan helikopter, 1985 yılından itibaren Sovyet Hava Kuvvetleri'nin ve Sovyetler Birliği'ndeki sivil kuruluşların envanterine girmeye başladı.

    8 palli ana rotora sahip ilk seri üretim helikopter olan Mi-26, helikopterin ihtiyacı olan gücü tüm motorlara paylaştıran bir sistem sayesinde motorlarından birisi devre dışı kalsa dahi (helikopterin o anki görev ağırlığına da bağlı olarak) görevine devam edebilir. Mi-26 Halo, ağırlığı Mi-6'dan az miktarda fazla olmasına rağmen yaklaşık 20 tonluk bir yükü taşıyabilir. Seri üretim aşamasına geçemeyen V-12'den sonra şu ana kadar üretilen en büyük ve en ağır helikopter olan Mi-26'nın kuyruk rotoru, MD 500'ün 4 palli ana rotoruyla yakın çapta olup yaklaşık olarak aynı miktarda itki kuvveti üretebilir.

    Mi-26'nın vites kutusu helikopterin boyutuna oranla çok ağır olmasa da 19,725 beygir gücünü rotorlara aktarabilmektedir. Mil firmasının halihazırdaki vites kutusu tedarikçisi, istenen özelliklerdeki vites kutusunun tasarlanamayacağını bildirmiş ve bunun üzerine Mil Design Bureau, Mi-26'nın şanzımanını kendisi tasarlamış ve V-26 ismini vermiştir.

    Mi-26, 1982 yılında 2000 metre irtifaya toplam 56,768.8 kg ağırlıkla çıkarak önemli bir rekor kırmıştır.

    2010 Temmuz'unda yapılan bir açıklamaya göre de Rusya-Çin ortak yapımı 33 tonluk bir ağır nakliye helikopterinin geliştirileceği duyurulmuştur.

    Rus helikopter üreticisi Rostvertol, Rus Hava Kuvvetleri'nin yaklaşık 20 helikopterden oluşan Mi-26 filosundaki helikopteri yenilemekte/tamir etmekte ve günümüz ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde modernize etmektedir. Yenilenen ve modernize edilen helikopter, Mi-26T olarak adlandırılmaktadır. 2015 yılında tamamlanması beklenen proje, mevcut filonun yenilenmesine ek olarak 22 adet yeni Mi-26T'nin üretimini de kapsamaktadır. Yeni üretilecek 22 adet Mi-26T'den 8 adedi, 2012 yılının Ocak'ında Rus Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmiştir.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Mİ-26'NIN KURTARMA VE KAZALARI

    Çernobil Reaktör Kazası

    1986 yılındaki Çernobil reaktör kazasından sonra başlatılan temizleme çalışmalarında kullanılmak üzere acil olarak geliştirilen 30 adet Mi-26S afet müdahale modeli helikopter, radyasyon ölçümlerinin yanı sıra radyoaktif ışımaları önlemek amacıyla büyük miktarda yalıtım maddesinin patlamanın olduğu 4 numaralı reaktörün içerisine hassas bir şekilde bırakılması çalışmalarında da kullanıldı.Bu model, pilotları ve helikopterde bulunan diğer personeli radyasyondan korumak amacıyla yüksek korumalı kokpit camları ve filtre sistemiyle donatıldı. Alt kısmına sıvı tankı ve püskürtme sistemi de monte edilen helikopter, içerisindeki yalıtıcı malzemeyi 4 numaralı reaktörün içerisine püskürterek çalışmalara büyük katkı sağladı.

    Afganistan'daki Chinook Kurtarma Operasyonu

    2002 baharında sivil bir Mi-26, iki Amerikan MH-47E Chinook helikopterini Afganistan'daki bir dağdan kurtarmak için kiralandı. 2500 metrenin üzerindeki irtifalarda ve bölgedeki terör tehdidi altında yapılan kurtarma operasyonunda helikopterler, azami taşıma ağırlığının üzerinde yüklere maruz kaldılar.

    Çeçenistan Kazası

    Meksika Hava Kuvvetlerine ait bir Mil Mi-26'ye Santa Lucía Hava Kuvvetleri Üssü, Meksika'da yükleme yapılırken.

    Tam yüklü bir Mi-26, Çeçen ayrılıkçılar tarafından 19 Ağustos 2002'de karadan havaya füzeyle vuruldu. Helikopterin bölgedeki bir mayın tarlasına düştüğü olayda, 127 kişi öldü.

    Afganistan'daki Vurularak Düşürülme Vakası

    Moldovalı Pecotos Air şirketine ait bir Mi-26, 2009'un Temmuz ayında Afganistan'ın Helmand vilayetinde uğradığı saldırı sonucu düşürüldü. Daha sonradan NATO adına insani yardım amaçlı görev yaptığı açıklanan Moldova Mi-26'sı, Ukraynalı 6 mürettebata mezar oldu.

    Hindistan Hava Kuvvetleri - Kırıma Uğrama

    14 Aralık 2010'da, Hindistan Hava Kuvvetleri'ne ait bir Mi-26, Jammu Havaalanı'ndan kalktıktan saniyeler sonra 15 metre irtifadan yere çakıldı ve 9 yolcusu kazada yara aldı.Hindistan Uçuş Güvenliği Enstitüsü tarafından hazırlanan araştırma raporuna göre kaza, Mi-26 tarafından taşınan bir tren vagonunun helikopterin dengesini bozması nedeniyle yaşandı.

    Kraliyet Norveç Hava Kuvvetleri - Sea King Kurtarma Operasyonu

    Kraliyet Norveç Hava Kuvvetleri'ne ait bir Westland Sea King, 11 Aralık 2012'de havada yaşadığı teknik problemler nedeniyle Divgagáisá Dağı'na acil iniş yapmak zorunda kaldı. Helikopterin iniş takımları, acil iniş sırasında büyük hasar gördü. Bunun üzerine ara rotor palleri sökülerek ve ardından da yakıt deposundaki yakıt tahliye edilerek taşımaya uygun hale getirilen Sea King, olaydan bir gün sonra bir Mil Mi-26 tarafından Banak Hava Üssü'ne taşındı.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • The largest helicopter ever built: Mil V-12

    MİL Mİ-12

    Mil Mi-12 (Rusça: Миль Ми-12; NATO rapor adı: Homer) veya V-12, Mil tarafından üretilen Sovyet yapımı bir ağır nakliye helikopteridır. Helikopter, şimdiye kadar yapılmış en büyük helikopter olup çeşitli nedenlerden dolayı üretime geçememiştir.

    • Mürettebat: 6
    • Kapasite: 196 kişi veya 40,000 kg yük
    • Uzunluk: 37 m
    • Pervane açıklığı: 35 m
    • Yükseklik: 12.5 m
    • Pervane alanı: 962 m²
    • Boş ağırlık: 69,100 kg
    • Azami kalkış ağırlığı: 105,000 kg

    Yazılı olarak bu bilgileri buldum alttaki videoda daha derin bilgiler var

    Harici İçerik youtu.be
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    • Resmi Gönderi

    ArdaAlper kulagini yaklastir;

    -benden duymus olma baskan bugun senin konu alta gitsin die kis ligini paylasti ona gore tamammi cok dikkatkli olalim. sunuda izleyelim caktirmadan. kimseye soleme !! CANLI !!



    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.



    (allah allah masallah bugun durduk yere keyfim cok yerinde. herkeze takilmak istiyorum. (: patavatsizlik yapcam die korkuyom(gerci onunda imkani yok mustafa abi fircaliyo direk :( ))

    • Resmi Gönderi

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

  • 'UTKU' BAŞARIYLA ÇALIŞTI! İLK GÖRÜNTÜ GELDİ

    45 tona kadar paletli hafif zırhlı muharebe araçları ve Fırtına Obüsü için BMC Power tarafından geliştirilen 1000 (bin) beygir gücündeki ilk motor ve ilk çapraz tahrikli transmisyon olan UTKU'nun başarı ile çalıştırıldı.

    Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii (SSB) Başkanı İsmail Demir, Türkiye'nin 1000 beygir gücündeki ilk motor ve çapraz tahrikli transmisyonu Utku’nun çalıştırmasının başarılı şekilde gerçekleştiğini bildirdi.

    Demir, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, güç grubu geliştirme çalışmalarının sürdüğüne dikkati çekti.

    "45 tona kadar paletli hafif zırhlı muharebe araçları ve Fırtına Obüsü için BMC Power tarafından geliştirilen 1000 beygir gücündeki ilk motor ve ilk çapraz tahrikli transmisyonumuz Utku’nun çalıştırması başarılı şekilde gerçekleşti" ifadesini kullanan Demir, testlere ilişkin görüntüyü de paylaştı.

    Güç grubu geliştirme çalışmalarımız sürüyor.

    45 tona kadar paletli hafif zırhlı muharebe araçları ve Fırtına Obüsü için BMC Power tarafından geliştirilen 1000 beygir gücündeki ilk motor ve ilk çapraz tahrikli transmisyonumuz UTKU’nun çalıştırması başarılı şekilde gerçekleşti.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    • Resmi Gönderi

    'UTKU' BAŞARIYLA ÇALIŞTI! İLK GÖRÜNTÜ GELDİ

    45 tona kadar paletli hafif zırhlı muharebe araçları ve Fırtına Obüsü için BMC Power tarafından geliştirilen 1000 (bin) beygir gücündeki ilk motor ve ilk çapraz tahrikli transmisyon olan UTKU'nun başarı ile çalıştırıldı.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    buda batu kadar onemli. sahada en fazla kullandigimiz obus toplarinin motor ve trasmisyonunun yerli olmasi elimizi son derece guclendiriyor. boyle boyle turkler motor yapamaz vurun abaliya rahatligini ellerinden alicaz

  • BM Güvenlik Konseyi Mart 2021 raporunda Libya'da konuşlandırılan Kargu-2 İHA'nın, hedefine otonom (yapay zeka kullanılarak) şekilde saldıran ilk insansız hava aracı olarak tarihe geçtiği vurgulandı.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    • ROKETSAN'dan Bangladeş'e TRG-300 KAPLAN Füzesi teslimatı
      Bangladeş Genelkurmay Başkanı Orgeneral Aziz Ahmed, ROKETSAN tarafından geliştirilen TRG-300 KAPLAN Füze Sistemi’nin, Haziran 2021’e kadar Bangladeş ordusuna teslim edileceğini açıklamıştı. Yapılan teslimat ile Bangladeş Ordusu’nun Topçu Alayı’nın ateş gücü, 120 km menzile sahip TRG-300 KAPLAN Füze Sistemi ile daha da geliştirildi. ROKETSAN ihraç ettiği füze sistemi ile birlikte Bangladeş ordusunun taktiksel atış gücü gereksinimlerini karşıladı. Bahse konu teslimatlar ise deniz yolu ile yapıldı.
    • Kara Kuvvetleri Komutanlığına T129 ATAK Helikopteri teslimatı
      Savunma Sanayii Başkanlığının (SSB) paylaştığı gönderiye göre Kara Kuvvetleri Komutanlığı 1 adet T129 ATAK Helikopteri teslim aldı. Gönderide “Güvenlik güçlerimizin gökyüzündeki hakimiyetini artırıyoruz. Son olarak Kara Kuvvetleri Komutanlığımıza bir T129 ATAK Helikopteri daha teslim ettik.” ifadelerine yer verildi.
    • Türk Savunma ve Havacılık Sanayii ihracatı 1 milyar doları aştı
      2021 Mayıs ayında sektör 170 milyon 347 bin dolar ihracat gerçekleştirdi. 2021 yılının ilk beş ayında sektörün ihracatı ise 1 milyar 120 milyon 90 bin dolar olarak gerçekleşti.
    • Türkiye,Kabil havalimanını işletmek için NATO ile anlaştı
      Bir Afgan hükümet yetkilisi The National’a verdiği demeçte, Türk hükümetinin NATO ile 130 milyon dolarlık anlaşma kapsamında Kabil’in uluslararası havalimanı olan Hamid Karzai Uluslararası Havalimanı’nın sorumluluğunu üstlenmeyi kabul ettiğini açıkladı.
    • AKSUNGUR ilk saha görevine başladı
      Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen AKSUNGUR, Ankara TUSAŞ tesislerinden Adana Şakirpaşa Havaalanı’na uçarak ilk saha görevine başladı. Görev süresi boyunca Şakirpaşa Havalimanı’nda konuşlanacak olan AKSUNGUR, Orman Genel Müdürlüğü tarafından yangınla mücadele kapsamında kullanılacak.

      Daha sonra devam ederim en yeni olaylar bunlar

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    • Resmi Gönderi

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.