Savunma Sanayi ve Havacılık

  • ABD Dışişleri Bakanı Blinken: "ABD, müttefiklerini Çin konusunda “onlar ya da biz” gibi bir tutuma zorlamayacak. Türkiye’yi S-400’leri muhafaza etmemesi konusunda uyardım."

    Mevlüt Çavuşoğlu: "Türkiye'nin S-400'ü satın aldığını ve bu işin bittiğini de bir kere daha söyledik. Müttefiklerimizden savunma ürünlerini alamadığımızı hatırlatarak bundan sonra başta ABD olmak üzere müttefiklerden karşılamak için olumlu tutumda olduğumuzu hatırlattık."

    Ne S-400'müş arkadaş :ıhıhıh:

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • PİRİREİS Denizaltısı, denize indirildi. TCG PİRİREİS Denizaltısı, test ve donatım faaliyetlerinin tamamlanmasına müteakiben 2022 yılı içerisinde Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterine alınacak.Havadan Bağımsız Tahrik Sistemi’ne (AIP) sahip olan denizaltılar, dünya genelinde nükleer tahrikli denizaltılardan sonra en stratejik denizaltı gemileri olarak biliniyorlar. Denizaltı Savunma Harbi (DSH) için kritik öneme haiz olan düşük sesli seyir yeteneğine sahip olan denizaltı gemileri; 68 metre uzunluğa, 13 metre yüksekliğe, 1.690 ton yüzey deplasmanına, 20kt+ azami hıza, azami 1250 deniz mili menzile, 260 metre görev derinliğine, 27 kişilik mürettebata ve 84 gün görev süresine sahipler. Reis Sınıfı Denizaltılar, 4’ü Sub-Harpoon ateşleme kabiliyetine sahip 8 adet 533mm’lik torpido kovanı ile silahlandırılmışlardır.

    Havadan Bağımsız Tahrik Sistemi: Sessizlik konusunda nükleer motorlara yakın bir performans sergileyen motor sistemi

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    F-14 Tomcat 1960 yılında Northop Grumman tarafından üretilmiş ilk uçuşunu 1970 yılında yapmış katlanabilir kanatlı savaş uçağıdır. Kanatları katlanabilme özelliği uçağın uçak gemilerine inmesine olanak sağlar. 2004 yılından itibaren yavaş yavaş ülkeler envanterden çıkarmaya başlamıştır şu anda tek kullanıcısı İran Hava Kuvvetleridir.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    F-15 Eagle her türlü hava şartlarında görev yapabilen, yüksek manevra yetenekli ve hava muharebelerinde üstünlük sağlamak üzere tasarlanmış bir avcı uçağıdır. F-15 manevra yeteneği, ivmelenme, menzil, silah donanımı ve gelişmiş avionikleri ile çok üstün bir uçaktır.

    İlk uçuşunu 1972'de yapmış envantere 1974 yılında girmiştir

    En yüksek hız: 3.017 km/sa

    Menzil: 4.815 km

    Türü: Avcı

    Birim maliyet: 28.000.000–30.000.000 USD (1998)

    Motor tipi: Pratt & Whitney F100

    Hava aracının en son müşterisi Katar'dır. Ağustos 2019 da 36 uçağı kapsayan 12 milyar $'lık anlaşmayla, Katar uçağın son kullanıcısı konumuna gelmiştir. Test uçuşlarına Temmuz 2020'de başlayan uçakların ilkinin Mart 2021'de Katar'a teslim edilmesi öngörülmektedir. Projenin 2023'in ortasında tamamlanması planlanmaktadır.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    • Resmi Gönderi

    ABD Dışişleri Bakanı Blinken: "ABD, müttefiklerini Çin konusunda “onlar ya da biz” gibi bir tutuma zorlamayacak. Türkiye’yi S-400’leri muhafaza etmemesi konusunda uyardım."

    Mevlüt Çavuşoğlu: "Türkiye'nin S-400'ü satın aldığını ve bu işin bittiğini de bir kere daha söyledik. Müttefiklerimizden savunma ürünlerini alamadığımızı hatırlatarak bundan sonra başta ABD olmak üzere müttefiklerden karşılamak için olumlu tutumda olduğumuzu hatırlattık."

    Ne S-400'müş arkadaş :ıhıhıh:

    s-400 bahane. turkiye artik bolgesel bir guc.

    turkiyenin kibris baris harekatindan alinan dersler ile 35-40 sene gibi bir sure zarfinda yakaladigi teknoljik ivmeyi muhafaza etmesini istememeleri cok normal.

    tabi sebeplere sadece s-400 perspektifinden bakarsak

    - S-400 un bir nato ulkesi olan bolgesel guc turkiyenin kullanmasi rusya icin buyuk reklam ve marka degeri kazanmasi

    -abd savunma bakaninin patriot lari ureten firmanin ceo su olmasi

    -her ne kadar basinda kotu lanse edilsede f-35 programinin bulut tabanli askeri teknoloji stratejileri gelistirme surecinin ilk asamasi olmasinin ve zaten bu konuda iyi olan turkiyenin bu teknolojiye sahip olmasinin israilin bolgedeki cikarlarini tehdit etmesi

    olarak gosterilebilir.

  • mehmet civan dediklerin çok doğru ayriyeten şunlar da söylenebilir

    Yunanistan S-300 kullandığı için yaptırım almıyor

    Eğer S-400'ler aktif olursa F-35'lerin radarda gözüktüğü hakkındaki söylentiler daha da kuvvetlenecek bu yüzden Amerika tedirginlik duyuyor olabilir

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    • Resmi Gönderi

    mehmet civan dediklerin çok doğru ayriyeten şunlar da söylenebilir

    Yunanistan S-300 kullandığı için yaptırım almıyor

    Eğer S-400'ler aktif olursa F-35'lerin radarda gözüktüğü hakkındaki söylentiler daha da kuvvetlenecek bu yüzden Amerika tedirginlik duyuyor olabilir


    suriyede s400 ler konuslu ve israil lighting2 leri bildigim kadariyla flasorsuz sorti yapiyor oralarda. almanyada zaten 2 sene once 100km ustu bir mesafeden radar izini yakaladigini belgeledi natoya +cin in f-35in tum muhendislik calismalari ve belgelerini caldigi iddia edeiliyor ki kopyasini f-35 ile eszamanli uretti. kosovada olmasi lazim f117 yi aydinlatma kullanmadigi halde tek actionda dusurduler ki f-35 i ilk aydinlatmada goreceklerdir. guclu bir aesa radari var.

    f-35 in stratejik onemi gorev bilgisayari ve yeni savas konsepti. f-35 in radar izi cok muhim olmasa gerek zaten radara girmeden gorus otesi cok uzun menzilli muhimmatlar kullanicak. tam bir hava ustunluk ucagida deil bu hibrit konsept.

    ben cogunun bahane oldugunu dusunuyorum.

    yunanistan konusuna gelince. savas kaynak ve uretim meselesidir. yunanistan bu kadar bagimlilikla elindeki stok ile kac gun demiyim hadi kac ay koruyabilir topraklarini tek basina. bi kere savasa hazirlik oranlari yuzde 50 ler seviyesinde bile degil deniz ve havada. karada bir avuc askerleri bir kac alman tanki biraz amerikan top tufegi. yunanistan bu capta bir savasi sevk ve idare edemez bir ikmal hazirligi bile yok. hep kamuoyu kopurtmesi.

    bu arada sana karsi tez olarak yazmiyorum katilmak isteyenler olursa kendi fikirlerini yazmalari acisindan on ayak olmaya calisiyorum :)

    • Resmi Gönderi

    mehmet civan çok teşekkür ederim bana da bilmediğim bazı şeyleri öğrettin dediklerin tamamen doğru

    estagfurullah. umarim hergun bu sekilde ilk gunku heyecaninla paylasimlarina devam edersin. ben takipteyim bekliyorum.

    ara ara katilicam bende...

    • Resmi Gönderi

    İTÜ SAVTEK tarafından gerçekleştirilen Savunma Teknolojileri Günleri 2021 etkinliğinde konuşan SSB Elektronik Harp ve Radar Sistemleri Daire Başkanı Ahmet Akyol önemli açıklamalarda bulundu.

    Akyol, Erken İhbar Radar Sistemi (EİRS)’in kısa sürede envantere alınacağını ve yerli taşıyıcılar ile görev yapacağını açıkladı.

    EİRS, uzun menzilli erken ihbar amaçlı geliştirilen, AESA ve sayısal huzme oluşturma altyapısında anten mimarisine sahip, yeni nesil S-Bant radardır.

    Bilişsel radarlar ve kuantum radarlara da değinen Ahmet Akyol radar sistemleri ile yol

    haritası için şu açıklamaları yaptı:

    Radarlar ile ilgili gelecek vizyonu anlatmak, paylaşmak gerekirse en önemli bileşenleri olan GaN çekirdekte kullanılan bileşenlerin yerli olarak üretimi üzerinde çalıştığımız bir konu.” dedi. Çoklu Sensör Füzyonu, bu radarların multistatik kullanımı önemli bir konsept. Bunun üzerinde çalışıyoruz. Bilişsel radarlar ve nihayetinde kuantum radarlar Türkiye’nin halen üzerinde çalıştığı ve önümüzdeki dönem geliştireceği sistemler olarak nitelendirilebilir.

    radar-teknoloji-yol-haritasi.png


    Yerli AESA radarının F-16 Viper’da bulunan radar gibi yabancı muadiline göre nasıl olacak? sorunu cevaplayan Akyol, yerli AESA radarın en az Viper’da bulunan radar kadar kabiliyetli olduğunu belirtti. Açıklamanın tamamı şu şekilde:

    “Block-72 Viper uçağında APG-83 olarak adlandırılan bir radar kullanılıyor. Biz kendi sistemimizi tasarlarken bu radarlar hava-hava, hava-yer görevleri için değişik ilave fonksiyonlar için uçağa ciddi yetenekler katan önemli bir fonksiyon icra ediyorlar. Biz kendi radarımızı en az Viper’daki radar yeteneklerine sahip hava-hava, hava-yer, SAR, elektronik destek, elektronik taarruz, çoklu hedef yeteneği gibi bir sürü yeteneği barındıracak şekilde geliştirdik. Şunu söyleyebilirim bizim radarımız en az Viper’daki radar kadar olacak ve envantere önümüzdeki dönem alacağız. Yine İHA’larda da bunun kullanımı ayrıca çalıştığımız bir konsept.”


    ASELSAN tarafından geliştirilen yerli AESA radarın öncelikli Özgür projesi kapsamında modernize edilecek olan F-16 Block 30 savaş uçakların kullanılması planlanıyor. Ayrıca AKINCI İHA’da da bahse konu radarın bir varyantının kullanılması bekleniyor.

    Lockheed Martin’in sunduğu ve Yunanistan ve Tayvan gibi ülkeler tarafından uygulanmaya başlanan F-16 Viper modernizasyonu, mevcut radar sisteminin Aktif Faz Dizinli APG-83 radarıyla değiştirilmesi başta olmak üzere çok sayıda aviyonik güncelleme ve çeşitli yapısal iyileştirmeler ile uçağın güncellenmesini içeriyor.

    kaynak: defenceturk/fatih mehmet
     24 Mar 2021 16:39
    • Resmi Gönderi


    İngiltere Savunma Bakanı Ben Wallace tarafından açıklanan dört yıllık hedef planı kapsamında Tempest projesine 2 milyar pound üzerinde yatırım yapılacağı açıklandı.

    İngiltere Savunma Bakanı Ben Wallace, Birleşik Krallık Silahlı Kuvvetleri’nin bilinen ve güncel tehditlere karşı hazırlıklı olmasını sağlamak amacıyla gelecek hedeflerini açıkladı. 22 Mart 2021 Pazartesi günü yapılan açıklamada, İngiltere Hükümetinin önümüzdeki dört yıl içinde yeni nesil savaş uçağı projesi olan TEMPEST’e 2 milyar pound üzerinde yatırım yapacağı belirtildi.

    Belirlenen hedefler arasında, gelecek yıllar için “kara, deniz, hava, uzay ve siber güvenlik gibi alanlarda yapılabilecek büyük yatırımların değerlendirilmesi” de yer alıyor. Bahse konu çabanın, Ordu’nun bilinen ve güncel tehditlere karşı uyum sağlaması için faydalı olması bekleniyor. Ordu’nun desteklenmesi için önümüzdeki dört yıl içinde toplamda 85 milyar poundluk bir plan yapıldığı bildiriliyor.

    Birleşik Krallık, İsveç ve İtalya tarafından yürütülen ve 2030’dan sonra hizmete girmesi beklenen 6. nesil savaş uçağı TEMPEST için İngiltere’de 300’den fazla şirketin, 1800’den fazla yüksek vasıflı iş istihdamı oluşturduğu bildirildi. Ayrıca mevcut filonun da bir dizi yeni silah ve son teknoloji radarla destekleneceği ifade edildi. TEMPEST2-1024x724.jpg

    Team Tempest

    TEMPEST projesi, 16 Temmuz 2018 tarihinde düzenlenen Farnborough Havacılık Fuarı’nda dönemin İngiliz Savunma Bakanı Gavin Williamson tarafından açıklandı. Fuarda, Birleşik Krallık Savunma Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada programa ilk etapta USD 2.65 milyar ayrıldığı açıklandı. Savunma Bakanlığın açıklamasına göre TEMPEST, mekanik yapı tasarımından ziyade sistem ve sensör tasarımına daha fazla önem verilerek inşa ediliyor. TEMPEST programına Birleşik Krallık Savunma Bakanlığının Hava Muharebe Stratejisinin temel taşı gözüyle bakılıyor.

    Entegre görev sistemi ve TEMPEST savaş uçağının tasarımı paralel olarak ilerliyor. Uçak, içten dışa etkili bir şekilde tasarlanıyor. Ekipler, gelecekteki algılama, iletişim ve etki kabiliyeti gereksinimlerini saptayabilmek için Birleşik Krallık Savunma Bakanlığı ile yakın bir şekilde çalışıyor. İleriki süreçte, uçağın gerekli aviyonik sistemleri için Team Tempest ortaklarıyla birlikte hareket edecekler.

    İtalya merkezli Leonardo, uçak gövdesine sensörlerin entegre edilmesi için Birleşik Krallık merkezli BAE Systems, sistemlere yeterli güç ve soğutma kapasitesi sağlamak içinse Rolls-Royce ve Fransa merkezli MBDA şirketleriyle birlikte çalışmaktadır.

    kaynak:defenceturk/ Emre Karakoç

    24 Mar 2021 22:07

    Emre Karakoç

    Emre Karakoç