Telefonda olduğun için kırparak paylaşıyorum kusura bakmayın bu hesabı takip edebilirsiniz çok iyi bir hesap
Savunma Sanayi ve Havacılık
-
-
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Instagram: ctsavunma
-
-
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
İtalyan F-35’leri Operasyona Hazır
Bu ayın başında İtalyan uçak gemisi ITS Cavour’da (CVH 550) deniz testlerine başlayan iki adet F-35B Lightning II uçağının operasyona hazır olduğu açıklandı.
F-35 Müşterek Program Ofisi, F-35 Entegre Test Gücü (Pax River ITF) ve Cavour'un mürettebatından gelen yaklaşık 180 kişilik bir ekiple beş hafta süren uçuş testlerinde 115’ten fazla kısa kalkış ve 120 dikey iniş denemesinin yapıldığını duyurdu.
Testler, İtalyan Donanmasının Cavour'da F-35B uçuş operasyonlarını güvenli bir şekilde yürütmesine yönelik eğitimleri de içerdi. STOVL (Short Take-Off and Vertical Landing) özelliğe sahip F-35B’lerin gemiye entegrasyonu ise 2020’de 16 aylık süreçle tamamlandı
-
ABD Donanmasının ilk Block V Tomahawk Füzesi
ABD Deniz Hava Sistemleri Komutanlığı, ABD Donanmasının ilk Block V Tomahawk seyir füzesini teslim aldığını duyurdu.
2019 yılında Raytheon ile imzalanan 349 milyon dolar değerinde anlaşma kapsamında, 3 bin 790 adet RGM-109 Tomahawk füzesinin Blok IV seviyesinden Blok V seviyesine yükseltilmesine karar verilmişti.
Donanma Hava Sistemleri Komutanlığı haber bültenine göre, ilk Block V füzeleri, mevcut Tomahawk Block IV’lerin modernize edilmiş varyantı olarak ön plana çıkıyor.
Süreç kapsamında 15 yıllık hizmet ömrü kaldığı belirtilen Blok IV füzelerindeki bileşenler değiştirilecek.
Azami menzili 460 kilometre olan Tomahawk ailesinde Block IV’ler, öncüllerinden farklı olarak hem deniz hem de kara hedeflerine karşı kullanılabilmelerine olanak sağlayan çift modlu bir sensöre sahip. -
ABD 6’ncı Nesil Çalışmalarına Başladı
ABD Hava Kuvvetleri eski Tedarik Başkan Yardımcısı Will Roper'ın açıklamalarına göre, altıncı nesil savaş uçağı NGAD (Next Generation Air Dominance NGAD/ Yeni Nesil Hava Hâkimiyeti) için prototip faaliyetleri devam ediyor. Gizli olarak yürütülen program kapsamında uçuş ve demonstrasyon testleri için çalışmaların başladığı belirtildi.
Geçen yıl Hava Kuvvetleri Birliğinin yıllık konferansında, dijital olarak tasarlanmış uçak ilk kez uçurulmuştu.
Tempest ve FCAS programlarından farklı olarak, NGAD kapsamında insanlı ve insansız bir uçak geliştirilecek. Yeni platformun 5’inci nesil ile radar kesit alanı düşüklüğü ve silah sitemlerinde benzerlik göstermesi; aynı zamanda lazer silahıyla da donatılması planlanıyor.
Will Roper, 6’ncı nesilin F-35'ten daha sürdürülebilir uçak tasarlama şansını temsil ettiğini belirtmiş ve yeni uçağın F-35’in yerine geçebileceğinin sinyalini vermişti. -
UTKU’dan Müjdeli Haber: İlk Kez Çalıştırıldı
İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulan Savunma Teknolojileri Kulübü’nün (SAVTEK) düzenlediği Savunma Teknolojileri Günleri çevrimiçi olarak başladı. Sektörden çok sayıda konuşmacının yer aldığı etkinlikte, yürütülen mevcut projelere de değinildi.
Savunma Sanayii Başkanlığı Motor ve Güç Aktarma Sistemleri Daire Başkanı Mesude Kılınç, yeni nesil hafif zırhlı araçlar için geliştirilen UTKU motor ve transmisyon hakkındaki gelişmeleri etkinlikte duyurdu. 1000 beygir gücündeki motorun ilk çalıştırılmasının gerçekleştiğini belirten Daire Başkanı Kılınç, transmisyonun ise yakın zamanda ilk kez çalıştırılacağını açıkladı.
2023 yılında kabul edilmesi beklenen sistemde turboşarj, elektronik motor kontrol ünitesi, transmisyon fren sistemleri, tork konvertör gibi parametreler yerli olarak üretildi.
UTKU’nun, yeni nesil zırhlı araçların palet grubunda ve Fırtına obüsünde kullanılması planlanıyor. -
- Resmi Gönderi
Alman Hükumeti, “güvenlik” amacıyla savunma şirketi Hensoldt’tan hisse aldı
Caner Çetin
30 Mar 2021 15:17
Almanya merkezli kritik bir savunma şirketi olan Hensoldt’un yüzde 25,1 hissesi Almanya Federal Hükumeti adına satın alındı.
Alman meclisinin (Deutscher Bundestag) vekillerinden Reinhard Houben, Michael Theurer, Dr. Marcel Klinge ve FDP (Hür Demokratik Parti)’nin soru önergesi üzerine bir yazılı açıklama sunuldu. Açıklamada (Drucksache 19/27339; 04.03.2021) Alman devletinin engelleme veya bloke etmek için yeterli azınlık (Almanca Sperrminorität, İngilizce blocking minority) sağlayacak yüzde 25,1 hisse oranı ile Hensoldt şirketine hissedar olduğu açıklandı. Açıklamada kararın 16 Aralık 2020 yılında verildiği belirtiliyor. Alman Meclisi tarafından yayımlanan belgenin kapağı
Belgede verilen izlenim Alman hükumetinin bu tasarrufu uzun süredir göz önünde bulundurduğu yönünde. Zira kararın uygulanması için 2020 yılı sonunun seçenek olarak tutulduğu ifade ediliyor. Ayrıca satın alım tarihinde alınan hisselerin borsadaki değerinin 320 milyon avro olduğu ancak alımın 130 milyon avro daha yüksek bedel ile 450 milyon avro karşılığında yapıldığı belirtiliyor.
Belgede açık bir şekilde şirketten hisse alımının Almanya için savunma ve güvenlik bakımından önemine değiniliyor ve kararın hükumetin şirket hakkında istenmeyen yapısal değişikliklerin önüne geçmesi için gerekçe olarak sunuluyor. Özellikle de şirket üzerinde yabancı devletlerin etkisinin engellenmek istendiği belirtiliyor. Soru önergesini sunanların bakış açılarına göre ise, birlik dışı devletlerin (örneğin Çin gibi) savunma sektöründeki etkisini Dış İktisat Yasası (Außenwirtschaftsgesetz [AWG])’nın araçları ile de engellemek mümkün ve bunun için devletin şirkete dahli gerek değildir.
Hensoldt
Savunma, güvenlik elektroniği, sensörler, robotik, siber güvenlik gibi farklı alanlarda çalışmaları bulunan Hensoldt’un 5600 çalışanı bulunuyor. Şirket 2020 yılında 1,2 milyar avro ciro elde eden şirketin özellikle radar ve elektro optik konusunda kritik ürünleri bulunuyor.
Hensoldt Almanya, Fransa, Finlandiya gibi ülkelere radar ve IFF sistemleri üretiyor. Hensoldt’un optronik çözümleri, denizaltılar, zırhlı araçlar, uçaklar, insansız hava araçları ve uydular dahil olmak üzere çeşitli platformlarda kullanılıyor.
kaynak:defenceturk/ Caner Çetin
(hensoldt f-35 i yakalayan pasif radarin uretisi firma, uzun zamandir takip ederim gelecegi cok parlak ve cok dogru yapmislar)
-
Bangladeş’e Eurofighter Teklifi
Bangladeş, silahlı kuvvetlerindeki modernizasyon süresi kapsamında envanterindeki mevcut F-7 ve MiG-29 jetlerini değiştirmeye yönelik arayışa başladı. Bu kapsamda çok maksatlı bir savaş uçağı tedarik etmek isteyen Bangladeş’e İtalya’dan Eurofighter Typhoon teklifi geldiği belirtildi.
Hava kuvvetleri için iki motorla çalışan ve minimum 5 bin kg yük taşıma kapasitesine sahip bir platform aradığını belirten Bangladeş’in ayrıca faz dizinli radar da istediği belirtildi.
İtalya’nın Eurofighter dışında Bangladeş’e AW101 helikopteri ve C-27J Spartan nakliye uçağı teklifi sunduğu da kaydedildi. -
Eurofighter Typhoon, Avrupa Birliği yapımı çok amaçlı, çift
motorlu, delta kanatlı avcı uçağı. Tasarımı Fransız Dassault Rafale, İsveçli Saab Gripen uçakları temel alınarak yapılmıştır. Çeviklik ve gelişmiş elektronik sistemleri en belirgin özelliklerindendir.
TARİHİ
1970'lerin ortasında Fransa, Almanya ve İngiltere, European Combat Aircraft (ECA) programını oluşturdular. 1979 yılında konsorsiyum üyelerinin ihtiyaçları doğrultusunda (örneğin Fransa'nın taşıyıcı gereksinimi) European Combat Fighter (ECF) programı oluşturuldu. Ancak ulusal prototiplerin geliştirilmesi ve şartnamelerde yaşanan zorluklardan dolayı European Combat Fighter projesi 1981 yılında iptal edildi.
Daha sonra Almanya, İtalya ve İngiltere Çevik Savaş Uçağı (Agile Combat Aircraft-ACA) programını başlattılar. Ancak Almanya ve İtalya'nın programa bütçe ayırmakta yaşadığı sıkıntılar sebebiyle işbirliğinden çekilmeleriyle,İngiltere programa kendi başına devam etme kararı aldı. 1983'te ise İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya "Geleceğin Avrupalı Savaş Uçağı" (Future European Fighter Aircraft-F/EFA) projesini başlattılar. Projenin misyonu hem kısa mesafede kalkış, hem de görüş ötesi (Beyond Visual Range) özelliğine sahip bir savaş uçağı oluşturmakdı.
1984 yılında Fransa taşıyıcı konusundaki gereksinimini tekrar dile getirdi ve EFA projesinden yönetme talebinde bulundu. İngiltere, Almanya ve İtalya ise bu talep üzerine yeni bir EFA programı oluşturdular. Sonraki yıllarda ise Fransa kendi ACX projesini (şimdiki Dassault RAFALE savaş uçağı) gerçekleştirmek üzere resmen EFA projesinden çekildi.
1985 yılına gelindiğinde ise İngiliz Havacılık Sanayi (British Aerospace-BAe) EAP'ı İngiliz Havacılık Sanayi'nin Warton kasabasında bulunan üssünde aşağı yukarı bitirmişti. Ağustos 1986'da EAP ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve Eurofighter'a bir yöneliş başladı. Eurofighter'ın dizayn çalışmaları EAP in verileri kullanılarak bundan sonraki 5 yıl boyunca devam etti. Projeye dahil ülkelerin başta öngördükleri ihtiyaç ve yapılacak üretim şöyleydi; İngiltere 250, Almanya 250, İtalya 165 ve İspanya 100. Bu sayı aynı zamanda ülkelerin projedeki paylarına göre belirlenmiştir. Ülkelerin projedeki payları ise şöyleydi; İngiltere %33, Almanya %33, İtalya %21 ve İspanya %13.
1986'da ayrıca Eurofighter'ın Münich tabanlı versiyonu olan Eurofighter Jagdflugzeug GmbH`da görücüye çıkmıştır.`Bu versiyon EuroJet Turbo GmbH tarafından yönetilip, Rolls-Royce, MTU, FiatAvio (şimdiki Avio) ve ITP ortaklığıyla üretilmiştir.
Eurofighter'ın ilk uçuşu 27 Mart 1994 Messerschmitt-Bölkow-Blohm'un test pilotu Peter Weger tarafından Bavyera (Almanya) dolaylarında gerçekleştirildi (test uçuşunda kullanılan prototip şu anki Eurofighter EF 2000'dir). 1990'lar uçağın geliştirilmesi ve projenin yürütülmesi konusunda oldukça verimli geçmiştir.
Son olarak uçağın üretimiyle ilgili yapılan anlaşma sonucunda ; İngiltere 232, Almanya 180, İtalya 121 ve İspanya 87 Eurofighter sipariş etmiştir. Bunlardan 112 adedi Tranche-3A modelidir ve İngiltere 40, Almanya 31, İspanya 20 ve İtalya 21 adet Tranche 3A modelinden sipariş etmiştir. Siparişlerin toplam bedeli 9 milyar avrodur.
Uzunluk: 15.96 m (52.4 ft)
Mürettebat: 1
Kanat Açıklığı:10.95 m (35.9 ft
Kanat Açıklığı:5.28 m (17.3 ft)
Kanat Alanı:51.2 m²
Boş Ağırlık:11,000 kg(24.000 lb)
Yüklü ağırlığı: 16.000 kg
Max.Kalkış Ağırlığı:23.500 kg (51.800 lb)
Motor:2 x Eurojet EJ200 ard yakma turbofan
Motor Gücü: 60 kN (13.500 lbf) her biri
Yakıt kapasitesi: 5.000 kg (11.020 lb)
Maksimum hız :
Menzil:2900 km (1,800 mil)
Servis Yarıçapı:19812 m (65,000 ft )
Tırmanış:315 m / s(62.000 ft / dak )
İtme/Ağırlık:1.15
Yüksek Irtifada: (2495 km / s veya 1550 mil)
Deniz seviyesinde: Mach 1.25 (1530 km / s veya 950 mph) -
Sukhoi Su-47 Berkut ( Altın kartal), Sukhoi Havacılık Şirketi tarafından geliştilmiş deneysel avcı uçağıdır. Ayrıca geliştirme sürecinin başında S-32 ve S-37 olarak adlandırılmıştır. Nato kod adı "Firkin 'dir". Uçağın ayırt edici özelliği, Grumman X-29'a benzer olarak ileri ok açılı kanatıdır. Berkut 2002'den itibaren Su-47 olarak tanımlanmıştır ve savaş uçağı olarak üretime hazır olmakla beraber daha çok seri üretime geçilmeden önce PAK FA (Prospective Air Complex for Tactical Air Forces - Taktik Hava kuvvetleri için muhtemel kompleks) projesinin bir parçası olarak ağır bir tekrar tasarlanmadan geçeçek gibidir. Su-47 tanımlamasının, PAK FA tasarımından sonra kullanılıp kullanılmayacağı belli değildir.
Orijinalde S-37 olarak bilinen uçak, 2002 yılında Sukhoi'nin gelişmiş test uçağı Su-47 olarak tekrar adlandırıldı. Değişim, şirketin bir test uçağından daha çok üretime hazır bir avcı uçağı düşüncesini pazara yansıttı. Ayrıca genel olarak Berkut'a (Altın Kartal) bakılırsa şu ima edildi: S-37 orijinal olarak Rusya'nın kompozit malzeme ve elektronik kumandalı uçuş (fly-by-wire) sistemi için öncelikli bir test alt yapısı sunmuştur. Uçak ileri ok açılı kanat şeklinde yapılarak çok üstün bir manevra kabiliyeti ile 45° ve daha üstü derecelere varan hücum açısı sağlanmıştır
Tsibin LL'nin geliştirilmesi ve 1940'larda ele geçirilen bir Alman Junkers Ju 287 üzerinde yapılan çalışmlarla TsAGI uzun zamandır ileri ok açılı kanatın avantajlarına değinmekteydi. İleri ok açılı kanat daha az dalga sürüklemesi, eğilme momentini azaltmayı ve geleneksel kanat formlarıyla karşılaştırıldığında stall'ın gecikmesini sağlar. Ne yazık ki ileri açılı ok, burulma gücünü, konvansiyonel malzemelerden yapılmış bir uçağın kanatlarını yırtacak kadar arttırmaktadır. Sadece kompozit malzemeler bu tip kanatın uygulanması için uygundur.
Tıpkı "Batılı" kardeşi Grumman X-29 gibi, S-37 öncelikle bir teknoloji gösterimcisidir, sonraki Rus avcısı için kaynak bulma niyetindedir. Böyle bir avcı Amerikan F-22 Raptor ve Eurofighter Typhoon gibi uçaklar kadar gelişmiş olmakla birlikte daha klasik olan MiG 1.42 projesi ile maddi rekabette daha uygun da olmalıdır. Bununla beraber Sukhoi şu anda S-37 modelini Rus havacılığı ve yabancı ülkelerin pazarlarına üretime hazır bir avcı olarak sokma çabasındadır. İlk tepkiler iyi olmasa da, uçağın etkileyici performansı, Rus hükümetinin tasarımın geliştirilmesi için kaynak ayırmasını sağlamış
Su-47, sesaltı hızlarda aşırı bir çevikliğe, ses üstü hızlarda ise saldırı açısını ve uçuş yönünü değiştirmeye imkân vererek manevra kabiliyetini yükseltebilme olanağına sahiptir.
Azami dönüş oranları ve silahların ateşlenmesi için alt ve üst hız limitleri çatışma üstünlüğü koşulları için önemli kriterlerdir. Su-47, bütün hücum açılarında korunan düzgünlüğü ve kontrol edilebilirliği ile yüksek seviyede manevra kabiliyetine sahiptir. Azami dönüş oranları, orta ve uzun menzilli çatışmaların yanında görev havadaki farklı yerlerde bulunan ardışık hedeflerin engellenmesi ise yakın çatışmalarda da önemlidir. Yüksek dönüş oranları, pilotun bir sonraki hedefe daha çabuk dönüp silahlarını ateşleyebilmesini sağlar.
İleri ok açılı kanat ile geri ok açılı kanat aynı koşullarda karşılaştırıldığında şu üstünlekleri sağlar:
Yüksek sürüklenmeye kalkış oranı
Yüksek kapasitede itdalaşı manevraları
Sesaltı hızda uzun menzil
Stall direnişine ve anti-spin karakteristiklerinde gelişme
Yüksek saldırı açılarında düzgünlük
Daha düşük minimum uçuş hızı
Daha kısa mesafede kalkış-iniş uzunluğu
ÖZELLİKLER
Mürettebat:1
Uzunluk:22.6 m
Yükseklik:6.3 m
Kanat açıklığı:15.16 m - 16.7 m
Alan:203 m²
Jet sayısı:2
İtiş:83.4 kN
Azami hız: Mach 2.35
Deniz seviyesinde: Mach 1.1 (1,400 km/s, 870 m/s
Normal operasyon yüksekliğinde: Mach 2 (2,500 km/s, 1,550 m/s)
Menzil:3,300 km
İrtifa:18,000 m (59,050 ft)
-
- Resmi Gönderi
eline saglik ArdaAlper.
format yavas yavas oturmaya basladi. aciklayici, nitelikli, haber niteligi olan ve ayni zamanda ilgi cekici paylasimlari yakaliyoruz yavas yavas. yalniz haberi kendin derlediysen yada yakaladiysan kendi imzani baska bir platformdan ise kaynagini belirtir isek icerigi dogrulayabiliriz. varsa yanlis duzeltebiliriz. haberin yada bir makalenin kaynagi cok onemlidir, haberin dogrulunun teyit edilebilir olmasi kalite standartlarinda ilk siralarda gelir. paylasimina deger katar.
cok iyi gidiyosun... seni tebrik ediyorum bence oluyor.
-
- Resmi Gönderi
Pakistan Genelkurmay Başkanı Raza TUSAŞ’ı ziyaret etti
31 Mar 2021 16:48Pakistan Genelkurmay Başkanı Nadeem Raza, TUSAŞ tesisini ziyaret ederek başta T129 ATAK Helikopteri olmak üzere TUSAŞ ürünlerini inceledi.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii şirketi TUSAŞ’ın resmi Twitter hesabından yapılan paylaşıma göre, Pakistan Genelkurmay Başkanı Nadeem Raza tarafından TUSAŞ’a ziyaret gerçekleştirildi. TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, Pakistan Genelkurmay Başkanı Nadeem Raza’ya tesis gezisinde eşlik etti. Prof. Dr. Temel Kotil, Pakistan Genelkurmay Başkanı Raza’ya bizzat ürün tanıtımı ve bilgilendirmesinde bulundu. Raza, TUSAŞ T129 ATAK Helikopterini ise yakından inceledi. Temel Kotil tarafından Nadeem Raza’ya MMU’nun ölçekli maketi hediye edildi.
Pakistan, TUSAŞ tarafından imal edilen T129 ATAK Taarruz Helikopterleri’nden toplam 30 adet sipariş vermişti. TUSAŞ bu satışın yanı sıra, lojistik, yedek parça, eğitim ve mühimmat anlamında geniş bir sözleşme paketi üzerinde uzlaşma sağlamıştı. T-129 ATAK Taarruz Helikopterinde kullanılan Honeywell imalatı LHTEC CTS800-4A turboşaft motorların kullanımı için henüz ABD resmi bir cevap vermemişti.
Pakistan Kara Kuvvetleri tarafından Türkiye ve Pakistan’da kapsamlı testlere tabi tutulan T-129 ATAK Helikopteri, tüm testleri başarıyla geçerek gereksinimleri karşılamış olup, dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma özelliğini de ispat etmişti. Pakistan’da yüksek irtifadaki performansı ile pilotların büyük beğenisini kazanan helikopter için ABD’den motor ihracat onayı bekleniyor.
ABD’nin Pakistan’a T129 Atak satışını engellemesiyle ihale Çin’e gidebilir
Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, Türkiye’nin Pakistan’a T129 ATAK Taarruz helikopteri satışının ABD tarafından engellenmesinin ihalenin Çin’e gitmesine sebep olabileceğini açıklamıştı.
Pakistan’a “gerçekleştirilemeyen” T129 ATAK taarruz helikopteri satışı ile ilgili olarak Kalın, “ABD, Pakistan’a yapmayı planladığımız savaş helikopteri satışını engelledi. Bu muhtemelen söz konusu ihalenin Çin’e gitmesine neden olacak ve burada kaybeden ABD olacak. ABD ile ilişkimiz, birbirimizi karşılıklı olarak güçlendirebileceğimiz ve ortak sorunları veya endişeleri birlikte ele alabileceğimiz çok yapıcı bir şekilde işleyebilir.” ifadelerine yer vermişti. Pakistan’ın taarruz helikopteri ihalesinde TUSAŞ T129 ATAK’ın karşında Çinli CAIC tarafından üretilen Zhishengji-10 (Z-10) taarruz helikopterinin ihraç versiyonu Z-10ME yer alıyordu. Z-10 Taarruz Helikopteri
Türkiye ve Pakistan ABD’ye ortak baskı yapacaktı
Pakistan’ın Karaçi şehrinde bulunan Türk Büyükelçiliği’nin yeni binasının açılışına katılan Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Türkiye’ye dönüşünde CNN TÜRK Ankara Temsilcisi Dicle Canova’nın sorularını yanıtlamıştı.
Bakan Çavuşoğlu, Dicle Canova’ya verdiği röportajda,
“En büyük avantajlardan bir tanesi böyle siyasi şartlar, engel yok bizim savunma sanayii ürünlerimizin ihracatında. ATAK helikopterlerinin motorlarını satın alma konusunda Amerikan kongresinden izin çıkmadı. Bu alanda birlikte çalışacağız. Amerika üzerinde baskımızı artıracağız.”
demişti.
Bakan Çavuşoğlu, bu konuda hem Türkiye hem de Pakistan’ın ABD’ye ortak baskı yapacağını ifade etmişti. Bu konuda sürecin hızlandırılmasıyla birlikte Pakistan’da uzun yıllardır kullanılan AH-1 Cobra helikopterlerinin TUSAŞ T-129 ile değiştirilmesi planlanıyordu. Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve CNN TÜRK Ankara Temsilcisi Dicle Canova
kaynak:defenceturk/Arda ULUPINAR
-
eline saglik ArdaAlper.
format yavas yavas oturmaya basladi. aciklayici, nitelikli, haber niteligi olan ve ayni zamanda ilgi cekici paylasimlari yakaliyoruz yavas yavas. yalniz haberi kendin derlediysen yada yakaladiysan kendi imzani baska bir platformdan ise kaynagini belirtir isek icerigi dogrulayabiliriz. varsa yanlis duzeltebiliriz. haberin yada bir makalenin kaynagi cok onemlidir, haberin dogrulunun teyit edilebilir olmasi kalite standartlarinda ilk siralarda gelir. paylasimina deger katar.
cok iyi gidiyosun... seni tebrik ediyorum bence oluyor.
Çok teşekkür ederim abim senin de yaptığın paylaşımlar ile kendime güvenim arttı kaliteyi yükselteceğim yavaş yavaş artık
-