- Resmi Gönderi
ArdaAlper abim bundan alalım, tuttum bu zıkkımı,Raptor güzelmiş
Yorum bırakmak için üye olmanız gerekir
Zaten hesabınız var mı? Oturum açın.
Şimdi giriş yapTopluluğumuzda yeni bir hesap için kaydolun. Bu kolay!
Yeni bir hesap oluşturArdaAlper abim bundan alalım, tuttum bu zıkkımı,Raptor güzelmiş
ArdaAlper abim bundan alalım, tuttum bu zıkkımı,Raptor güzelmiş
Maalesef abim bu uçak o kadar iyi ki Amerika kimseye satmıyor sadece kendine üretiyor maliyeti de çok yüksekmiş zaten
Adamlar işi biliyor be
Maalesef abim bu uçak o kadar iyi ki Amerika kimseye satmıyor sadece kendine üretiyor maliyeti de çok yüksekmiş zaten
Adamlar işi biliyor be
Yazmayayım derim ama şeytan da durter işte.Böyle özellikleri olan avcı uçağının 1997 de ilk uçuşunu yapması epey şeyler der bizlere.Ne der mesela ?
Sen ne dedin?
Nereye kardeş?
Yap bakalım ne olacak,ne zaman nasıl yapacaksan diyor.
20 küsur sene evvel bir ömür sayılır az zaman değil ki.
Bu zamana kadar ne ettik?yada neden yapmadık? Sebepleri, engelleri nedir?
Yazılacak çok şey var böyle konularda.
Sen nuhu Nebi zamanında arabanı yap, uçağını yap sonra at bir kenara onları kapat olan yerleri el aleme el pençe divan dur.
Yazıklar olsun bizleri bu durumlara sokan zihniyete, hakkımız da haram olsun.
Koltuklarını aldılar da sanki yanlarında götürdüler öbür tarafa.
Bu yazdıklarım a,b,c vsvs partisi değildir.Siyaset de değildir ama bir gerçektir buda ülkemizi yönetenlerin "bir dönüm Bostan,Yan gel yat kötü Osman"sözünü yaşamaları ve bizlere yasatmalaridir.
Yine de Allah'a şükür geç olsa da bir şeyler yapılmaya çalışılıyor, yapılıyor.
İnşaallah tez zamanda diğer ülkelerin saflarına katılırız,zor ama çalışır ve üretirsek, fırsat ta verirsek imkan saglarsak bizim insanımız da yapar ve yapıyor da,daha öncede yapmış.
Daha Çok GösterYazmayayım derim ama şeytan da durter işte.Böyle özellikleri olan avcı uçağının 1997 de ilk uçuşunu yapması epey şeyler der bizlere.Ne der mesela ?
Sen ne dedin?
Nereye kardeş?
Yap bakalım ne olacak,ne zaman nasıl yapacaksan diyor.
20 küsur sene evvel bir ömür sayılır az zaman değil ki.
Bu zamana kadar ne ettik?yada neden yapmadık? Sebepleri, engelleri nedir?
Yazılacak çok şey var böyle konularda.
Sen nuhu Nebi zamanında arabanı yap, uçağını yap sonra at bir kenara onları kapat olan yerleri el aleme el pençe divan dur.
Yazıklar olsun bizleri bu durumlara sokan zihniyete, hakkımız da haram olsun.
Koltuklarını aldılar da sanki yanlarında götürdüler öbür tarafa.
Bu yazdıklarım a,b,c vsvs partisi değildir.Siyaset de değildir ama bir gerçektir buda ülkemizi yönetenlerin "bir dönüm Bostan,Yan gel yat kötü Osman"sözünü yaşamaları ve bizlere yasatmalaridir.
Yine de Allah'a şükür geç olsa da bir şeyler yapılmaya çalışılıyor, yapılıyor.
İnşaallah tez zamanda diğer ülkelerin saflarına katılırız,zor ama çalışır ve üretirsek, fırsat ta verirsek imkan saglarsak bizim insanımız da yapar ve yapıyor da,daha öncede yapmış.
Eline sağlık abim dediğin her şey çok doğru keşke daha önceden başlasaydık bu işlere
Daha Çok GösterYazmayayım derim ama şeytan da durter işte.Böyle özellikleri olan avcı uçağının 1997 de ilk uçuşunu yapması epey şeyler der bizlere.Ne der mesela ?
Sen ne dedin?
Nereye kardeş?
Yap bakalım ne olacak,ne zaman nasıl yapacaksan diyor.
20 küsur sene evvel bir ömür sayılır az zaman değil ki.
Bu zamana kadar ne ettik?yada neden yapmadık? Sebepleri, engelleri nedir?
Yazılacak çok şey var böyle konularda.
Sen nuhu Nebi zamanında arabanı yap, uçağını yap sonra at bir kenara onları kapat olan yerleri el aleme el pençe divan dur.
Yazıklar olsun bizleri bu durumlara sokan zihniyete, hakkımız da haram olsun.
Koltuklarını aldılar da sanki yanlarında götürdüler öbür tarafa.
Bu yazdıklarım a,b,c vsvs partisi değildir.Siyaset de değildir ama bir gerçektir buda ülkemizi yönetenlerin "bir dönüm Bostan,Yan gel yat kötü Osman"sözünü yaşamaları ve bizlere yasatmalaridir.
Yine de Allah'a şükür geç olsa da bir şeyler yapılmaya çalışılıyor, yapılıyor.
İnşaallah tez zamanda diğer ülkelerin saflarına katılırız,zor ama çalışır ve üretirsek, fırsat ta verirsek imkan saglarsak bizim insanımız da yapar ve yapıyor da,daha öncede yapmış.
yapiyolar abi yapiyolar calisiyolar... daha koyde kentte elektrik yoktu dune kadar biri geldi onu halletti. yollar kopruler koylere ulasim yoktu biri geldi onu halletti. fabrikalarimiz azdi biri geldi fabriklari kurmaya ugrasti pancar motoru fabrikasini seker fabrikalarini kurdu sanayi hamlesi yapti. doviz yoktu biri geldi akdenizde yeri olana sonsuz kredi dedi akdenizi acti dovizi ulkeye soktu. universiteler azdi biri geldi dedi her sehre universite, projesi olana al sana devlet destegi. bole bole gidiyoruz bakalim artik vakit meyvelerini toplama ve dahada cogaltma vakti.
ama arada bazilarida gitti dedigin gibi yuruyen isleri satti memleketi satti. curuk elma her kasada olur. suan cok daha iyi yerlerde olabilirdik ama bunada sukur...
gokdogan f-16 nin kanadinda goruntulenmis bu cok guzel bir haber..
Baykar Savunma Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, Sedef Tersanesinde inşası süren TCG ANADOLU Havuzlu Çıkarma Gemisini ziyaret etti.Bayraktar sosyal medyadan yaptığı paylaşımda "Sınıfında dünyanın ilk gemiye konuşlu S/İHA'sı olacak Bayraktar TB3'ün yuvası TCG Anadolu'yu ziyaret ettik. Savunma Sanayii ve Deniz Kuvvetlerimizden teknik heyetler ile harekat isterleri toplantısı yaptık. Mavi Vatan'da daha güçlü olacağız!" ifadelerini kullandı.Azerbaycan İctimai TV'ye geçtiğimiz günlerde Bayraktar TB3 ile ilgili olarak Bayraktar, "Bayraktar TB3 diye uçak gemisine inip kalkan yani gemi platformlarına da inip kalkan ve o sınıfta benzeri olmayan bir uçak olarak geliştirildi. Kanatları katlanıyor. Uçak gemisine iniyor. 1200 kilogram civarında, daha ağır mühimmatlar taşıyabiliyor. O çalışmalar devam ediyor." açıklamasında bulunmuştu.Konuyla ilgili olarak, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir tarafından geçtiğimiz haftalarda yapılan açıklamada, "TCG Anadolu'yu bir SİHA gemisine dönüştürecek çeşitli sabit kanatlı İHA projelerimiz var" ifadelerine yer verilmişti.Adalar denizi, Karadeniz ve Akdeniz harekât alanları ile Hint Okyanusu ile Atlantik Okyanusu’nda Türkiye’nin deniz gücünün dünya denizlerinde temsiline katkı sağlayacak olan TCG ANADOLU, gerektiğinde bünyesinde yer alan tam teşekküllü hastane ve ameliyathane imkânı sayesinde doğal afet yardımı, insani yardım ve mülteci tahliye harekâtları kapsamında tıbbi destek için kullanılabilecek.Uzunluğu 231 m ve genişliği 32 m olan geminin amfibi kabiliyetleri, gemi bünyesine konuşlanabilen dört adet LCM veya iki adet LCAC ile araç güvertelerinde mevcut tankların, zırhlı ve diğer tekerlekli araçların harekât bölgesine taşınmasına imkân sağlayacak.
Kaynak: http://www.defenceandtechnology.com
AV-8B Harrier II gerçek anlamda V/STOL uçaklarının içinden en çok tanınanıdır. Bir adet Rolls Royce Pegasus II motoruna sahiptir. Motor uçağın tam ortasındadır ve uçağın iki yanında görünen hava girişleri ortadaki Rolls Royce Pegasus II motorunu beslemektedir. İlk Harrier II uçuşu 1981 sonbaharında gerçekleştiğinde asıl Hawker P.1127’nin ilk uçuşundan beri 21 yıl geçmişti. P.1127, 1957 tasarımı bir Fransız motor konsepti üzerine yapılandırılmış ve geliştirilmişti. Proje finansmanı Britanyalı Bristol Engine Co. ve ABD Hükûmeti tarafından “Müşterek Silah Geliştirme Programı” (MWDP) dahilinde karşılanmıştı.
Motor yapılandırması belirlendikten ve geliştirme çalışmaları yoluna girdikten sonra Hawket Aircraft Ltd. mühendisleri dikkatlerini bu motoru kullanacak bir V/STOL uçağı yapımına çevirdiler. Hükûmet ve askeriye desteği olmaksızın tek motorlu bir saldırı-keşif uçağı ürettiler. Motorun döner egzozlarından başka tepki kontrol sistemi V/STOL yeteneği için gerekli tek komplikasyon olmuştur. İlk P.1127 1960 yazında fabrikadan çıktı. Bu arada RAF’ın alakası arttığından Britanya Hükûmeti iki prototip sipariş etti. İlk uçuşu sonbaharda yapıldıktan sonra potensiyel NATO ülkelerinin ve diğer ulusların artan ilgileri karşısında geliştirmenin devamı için dört prototip daha ısmarlandı.
“Harrier”, RAF ve USMC’de 70'li yılların başlarında kullanıma girdi. Bunu ABD Deniz Piyadeleri için az sayıda, TAV-8A diye kodlandırılan iki kişilik eğitim tipi izledi.
AV-8A’ların iyileştirilmesi ve AV-8B’lerde sistem geliştirmeleri yapılması sonucu AV-8C modeli ortaya çıktı. İki deney uçağı yapıldı ve sınırlı sayıda değiştirme programa alındı.
Harrier için öngörülen iyileştirme programı; yeni motor, radar, FLIR (İleri bakan kızılötesi), hareketli harita ve gece görme ekipmanı içermektedir.
Başlıca kullanıcıları Birleşik Devletler Donanması, İspanyol Deniz Kuvvetleri, İtalyan Deniz Kuvvetleri'dir (sadece Giuseppe Garibaldi gemisinde bulunmakta). Şu ana kadar üretilen ve en yaygın olarak kullanılmış olan V/STOL platformu olan AV-8B Harrier II, günümüzde F-35B'lerle değiştirilmeye başlanmıştır. Bu bağlamda İngiliz Kraliyet Donanması ve Birleşik Devletler Deniz Piyadeleri F-35B platformunu hem uçak gemilerinde hem de amfibi hücum gemilerinde (LHD) kullanmaya başlamıştır
Bir ara Türkiye'nin F-35 alamadığı için bu uçağı alacağına dair söylentiler çıkmıştır
Lockheed Martin F-117A Nighthawk (Gece Şahini, takma adı The Black Jet - Siyah Jet); dünyanın radara yakalanmama teknolojisiyle geliştirilmiş ve hizmete girmiş ilk hava aracı. Körfez Savaşı döneminde basında geniş yer bulmuştur. Dünyada sadece ABD Hava Kuvvetleri tarafından kullanılmıştır, ancak ABD Hava Kuvvetleri, elindeki F-117'leri daha başarılı olan yeni nesil F-22'lerle değiştirmiştir.
Vurulamayacağı iddia edilen F-117'lerin bu unvanı, NATO'nun Sırbistan'a müdahalesi esnasında vurulmasıyla sona ermiştir. Bu da F-22'lerle değiştirilmek istenmesinin temel sebeplerinden biriydi.Proje Pentagon'un 1985 yılına dayanmaktadır.
Radara yakalanmama özelliğini, farklı yönlerde yansıtma gerçekleştiren farklı açılı plakalarla ve malzeme özellikleriyle sağlamaktadır. Onaylanmamakla birlikte hızı ses hızının biraz altındadır. Gövde tasarımı ve şekli yüzünden ses hızından yüksek uçamaz. Tasarımından dolayı yakıtı hiç de ekonomik olmayan şekilde tüketir. 860 km'lik uçuş mevziline sahiptir. Genel olarak avcı değil bombardıman uçağıdır. Sadece manevra kabiliyeti avcı uçaklarıyla boy ölçüşebilir. Uçak, tasarımı sayesinde radar ekranında bir kuş kadar iz bırakmaktadır. Standart bir uçağı 150 km'den tespit edebilecek bir radarın F-117'yi tespit edebileceği mesafe 3 km'dir, bu mesafede uçak çıplak gözle bile açıkça görülebilir durumdadır.
Lockheed firmasınca üretilen sıradışı dizayna sahip uçak, egzoz gazının yoğunluğunu azaltabilen bir sisteme sahiptir. Uçak bu sayede kızılötesi güdümleme sistemi kullanan füzelerin takip edebileceği bir iz bırakmaz. 122 milyon dolara malolan ve 54 adedinin aktif görevlerde kullanıldığı tek kişilik uçak saatte 1040 km hız yapabilir ve 860 km uçuş menziline sahiptir.2,3 ton bomba taşıyabilen uçak, termonükleer bomba da taşıyabilir.
nerdesin alper.
paylasim bekliyoruz..
nerdesin alper.
paylasim bekliyoruz..
Abim bilgisayar ablamdaydı da paylaşamadım şimdi başlıyorum paylaşmaya
BAZI GELİŞMELER
Türkiye'nin önde gelen kara araç üreticilerinden Otokar, Batı Afrika ülkesi Gana'ya 40 Adet COBRA II aracı teslim etti.
Otokar üretimi 40 adet COBRA II 4×4 taktik tekerlekli zırhlı aracın, Gana Silahlı Kuvvetlerine teslim edilmesiyle ilgili olarak Gana Devlet Başkanı Nana Addo Dankwa Akufo-Addo, 31 Mart’ta yaptığı açıklamada, araçların, ülkenin kuzey sınırındaki tehditlere yönelik önemli bir unsur teşkil edeceği, ayrıca doğu ve batı sınırlarında kullanılacağına ifade etti.
Otokar geçtiğimiz yıl Kasım ayında, bir Afrika ülkesi ile 4x4 taktik tekerlekli zırhlı araçlar ile bu araçların yedek parça ve eğitim hizmetleri satışını kapsayan yaklaşık 25 milyon dolarlık bir ihracat sözleşmesi imzalandığını ve teslimatların 6 ay içerisinde tamamlanmasının planlandığını duyurmuştu.
Otokar zırhlı araçları bugün 35’ten fazla ülkede 50’nin üzerinde kullanıcı envanterinde hizmet veriyor. Kendi sınıflarında dünyanın sayılı araçları arasında kabul edilen Otokar zırhlı araçları hareket kabiliyeti, koruma seviyesi ve beka kabiliyeti ile dikkati çekiyor.
Üstün hareket kabiliyetinin yanı sıra, COBRA II; arttırılmış balistik ve mayın koruması, geniş iç hacim, yüksek taşıma kapasitesi sunmaktadır. COBRA II geniş silah entegrasyon ve görev donanım ekipman opsiyonları sayesinde sınır koruma, iç güvenlik ve barış koruma harekatları da dahil bir çok görevde yer alabiliyor.
COBRA II modüler yapısı sayesinde; personel taşıyıcı, silah platformu, KBRN keşif, kara gözetleme radar, iç güvenlik, ambulans ve komuta kontrol araç konfigurasyonlarına ihtiyaç duyulan farklı görevlere uyarlanabilmekte ve isteğe bağlı olarak amfibik seçeneği ile sunulmaktadır.
Mitsubishi X-2 Shinshin (Türkçe: Kalbin Ruhu) (önceleri ATD-X), Japonya'nın beşinci nesil gelişmiş özelliklere sahip, radara yakalanmayan (stealth) bir uçak üretme isteği sonucunda ortaya çıkmıştır.
Deneysel olarak üretilen uçağın daha sonra üretilecek modeller için tecrübe ve teknolojik kazanım sağlaması amaçlanmaktadır. Projede ana yüklenici Mitsubishi Heavy Industries firmasıdır. Amerikan Kongresinde 2006 yılında F-22 için ihracat yasağı kararı alınması sonrası, 2007 yılında geliştirmeye başlanılan uçak ilk uçuşunu 22 Nisan 2016 yılında yapmıştır.
ATD-X programı sonradan F-3 savaş uçağına dönüşmesi ve 2027'de üretime geçilmesi planlanıyor.
Lockheed SR-71 gelişmiş, uzun mesafe, stratejik Mach 3+ keşif (casus) uçağıdır. En hızlı jet uçaktır.
1966 yılında üretilmiştir. Uçağın adı aslında RS-71'di; ancak dönemin Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Johnson'un uçağın geliştirme aşamasında uçağın adını yanlış telaffuz etmesi sonucu SR-71 olarak adlandırılmaya başlandı. YF-12A'dan geliştirilmiş olup, iki kişilik mürettebatı vardır. Clarence "Kelly" Johnson tafarından tasarlanmıştır. Radara görünmesine rağmen, çok hızlı olması en büyük özelliğidir. 1995 yılında kullanımdan kaldırılmıştır. Ayrıca bu uçakta radar yansımalarını önleyen siyah rengi ve görevi (gizli bilgiler toplamak) yüzünden "Blackbird (Karakuş)" adı verilmiştir. Uzun mesafelerde en iyi avcı uçaklarından daha hızlıdır (Mach 3 = Saatte 2.500 mil veya 3.500 km den fazla) ve saldırıdan korunacak bir irtifada (25.000 m - 95 bin feet ) uçabilir. Algılama cihazlarıyla ve hava-havaya veya karadan-havaya füzeleri şaşırtacak sistemlerle doludur. Kızılötesi kameralar, sıcaklık algılayıcıları ve üzerinde uçulan arazinin görüntülerini anında aktarmaya yarayan vericilerle donatılmıştır. Blackbird'ün algılayıcıları saatte 155.000 km den fazla bir alanı taramaya imkân verir. SR 71'ler soğuk savaş sırasında Rusyanın gizli birliklerini bulabilme nokta hedef tarifi sağlayan bir gizlilik projesidir. Bu çok önemli program 1990 Sovyet Birliğinin parçalanmasında büyük rol oynadığı bu buna benzer Amerikanın keşif uçakları ve ELF verici istasyonları buna benzer casusluk timlerinin bütünüdür. 1990'da yapılan testlerde, SR-71 lerin saatte 5682 km den fazla hız yapması durumunda, dış sıcaklığı 1500 F'a (yaklaşık 815 santigrat derece) ulaştığı halde uçağın hareket kabiliyetinde bir değişme olmadığı görülmüştür. SR 71 savaş uçağı temel olarak A-12 esas alınarak tasarlanmış ve modernize edilmiştir. Bu savaş uçağının rus hava kuvvetlerindeki karşılığı Tu-22 BLINDER (TUPOLEV) savaş uçağıdır. Ayrıca bu uçağı kullanan pilotlar astronot giysisine benzer bir üniforma giyerler
REKORLARI
Kulvarında dünyanın en hızlı ve en yüksek irtifada uçabilen operasyonel insanlı uçağıdır. Seri numarası 61-7958 olan bir SR -71 28 Temmuz 1976'da 85,069 feet (25,929 m) yükseklikle "mutlak irtifa rekorunu" ve 1,905.81 knots (2,193.2 mph; 3,529.6 km/h) ile "mutlak hız rekorunu" kırdı. Birkaç uçak bu irtifaya tırmanarak SR-71’e yaklaştı fakat uçuşu sürdüremedi.
Ayrıca 1 Eylül 1974'te Amerika Birleşik Devletleri Ordusu'ndan James V. Sullivan Maj, Noel F. Widdifield ve keşif sistem subayı yönetiminde New York'tan Londra'ya havalanan uçak, önceden belirlenmiş rotada, hedefine 1 saat 54 dakika ve 56.4 saniye sonra ulaşarak bir rekor daha kırmıştır.
ÖNEMLİ BİR BİLGİ
1974 yıllarında Sibirya bölgesinden Sovyet hava sahasını işgal eden bir SR-71 Blackbird keşif görevi sırasında MiG-25 tarafından fark edilmiş ve SR-71 Blackbird uçağına radar kilidi atmamıştır. MiG-25 tarafından füze ile saldırılan SR-71-Blackbird’ün pilotu son anda yaptığı bir manevra ile kurtulmuştur. Bu olaydan sonra Amerika Birleşik Devletleri Sovyet hava sahasına bir daha bir SR-71 Blackbird sokmadı ve bu tarihten itibaren bu uçakların bir kısmı NASA’ya verilirken diğer uçaklar yüksek işletme maliyetleri ve başta yakıt kaçırma gibi problemlerinden ötürü emekli edip Amerika Birleşik Devletleri’ndeki müzelere dağıtıldı. Bu uçakların bazıları gösteri uçuşlarında da kullanıldı.